چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 - 23:40

عاقبت دست درازی به طبیعت در کهگیلویه و بویراحمد/مقصر کیست؟ (+تصاویر)

بخش هایی از جاده ها و تاسیسات حریم رودخانه بشار شهر یاسوج طعمه سیل شد.

به گزارش بویـرنیـوز، ساخت و ساز در حریم رودخانه بشار در یاسوج ضمن تخریب و خسارت های مالی جان برخی ساکنان را نیز به خطر انداخته است.

در تصاویر زیر به وضوح اثرات سیل در خیابانی در حاشیه رودخانه بشار شهر یاسوج را می بینیم، تخریب به حدی است که امکان ریزش کل جاده دسترسی در بارش های قوی هست.

بدون شک اگر تمهیداتی اندیشیده نشود شاهد اتفاق ناگواری در این خیابان خواهیم بود.

و اما چرا اینطور شد:

اولاً باید با سازمان هایی که اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه را داده اند به شدت برخورد کرد، درست است با خشکسالی های چند ساله روبرو شدیم اما این دلیلی برای نادیده گرفتن قوانین نمی شود، ارائه مجوز به تاسیسات شخصی و دولتی در حریم رودخانه طبق قانون جرم است و باید با مسببین آن برخورد شود.

از طرفی، در حریم و بستر این رودخانه شاهد تاسیس پارک و شهربازی و تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج هستیم، چرا باید در همچین مکانی سبت به احداث تصفیه خانه و دیگر تاسیسات شهری اقدام شود؟!و حالا نتیجه این سهل انگاری اتلاف بودجه عمومی و خطرات جانی برای شهروندان شده است.

برخی اهالی گلایه مند و مدعی هستند که آب و فاضلاب شهری به واسطه حفظ حریم تاسیسات خود آب را به سمتی هدایت کرده که موجب تخریب جاده دسترسی آنها شده است، این موضوع البته به کار کارشناسی نیاز هست و اثبات این موضوع در صلاحیت کارشناسان البته با نظارت دستگاه قضا است.

انتظار از دستگاه قضا ورود به موضوع ساخت و سازهای حریم رودخانه بشار و برخورد با قانون شکنان و البته معرفی مقصرین به مردم است.

واقعیت اینست ساخت و ساز در مسیر و اطراف رودخانه بشار امری مردود و غیر قابل پذیرش است، همانطور که وزارت نیرو و پیش بینی های جهانی نیز تایید کرده اند در سال های پیش رو از این قبیل بارش های سیل آسا زیاد خواهیم داشت، اگر امروز به فکر جانمایی درست و اجرای قانون نباشیم، فردا روز سیل خروشان و بی رحم بدون تعارف مسیر خود را باز  و قانون را برایمان اجرا خواهد کرد!

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301030
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدایا صدهزار بار شکرت که همه اینهایی که به حریم رود تجاوز کردن داری سرمایه هاشونو از بین میبری

دیدگاه شما