سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 - 19:20

حریم آبشار یاسوج آزادسازی می‌شود

شهردار یاسوج از آزادسازی و رفع تصرف حریم آبشار یاسوج در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به همراه شهردار یاسوج و مدیرکل آموزش و پرورش استان از ساخت‌وسازهای مسیر آبشار یاسوج بازدید کردند.

شهردار یاسوج در این بازدید اظهار داشت: در سال‌های گذشته ساخت‌ و سازهایی توسط برخی اشخاص حقیقی و حقوقی در آبشار یاسوج انجام شده که شاهد تعرض این ساخت و سازها به مسیر آب و آبراهه‌ها هستیم.

نستهن مقدم با بیان اینکه سیل‌های اخیر وظیفه ما را در زمینه حریم‌سازی‌ها دوچندان کرده، افزود: دیوار، فنس یا حصار برخی باغات اشخاص حقیقی بدون اینکه حریمی قائل شود در آبراهه آبشار قرار گرفته و معبر را تنگ کرده است.

شهردار یاسوج عنوان کرد: آموزش و پرورش به صورت داوطلبانه نسبت به رعایت حریم آبشار اقدام کرده که می‌تواند الگویی برای مالکان حقیقی و حقوقی باشد.

مقدم با بیان اینکه بعد از آموزش و پرورش سریعا به سایر مالکان اعلام می‌کنیم که باید حریم آبراهه آبشار را رعایت کنند، گفت: ابتدا باید حق آبراهه را ثابت کنیم و هر جا همکاری نشد از راه قانونی رفع تصرف می‌شود.

وی از تدوین طرح جامع آبشار یاسوج خبر داد و عنوان کرد: پیاده‌روسازی، رفع تصرف مسیر و آبراهه و اجرای طرح‌های زیباسازی در تدوین طرح جامع آبشار مد نظر است و پس از تصویب این طرح آمادگی اجرای آن را داریم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید آبشار یاسوج را از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این استان دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به علت عدم مدیریت واحد هر دستگاهی بدون توجه به منافع عمومی، بخشی از فضای آبشار را برداشت کرده است.

عزیز فیلی با بیان اینکه باید هر چه زودتر در مورد این جاذبه طبیعی تصمیم‌گیری کنیم، افزود: با توجه به سیل‌های اخیر، باید به مبحث رعایت حریم مسیرها، کانال‌ها و رودخانه‌ها توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در صدور مجوزهای ساخت و ساز تجدیدنظر شود، گفت: باید با ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها برخورد شده و اجازه داده نشود بیشتر از این به اقتصاد ملی خسارت وارد شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهرداری یاسوج خواست طرح ساماندهی آبشار یاسوج را تا پایان خردادماه امسال جهت تصویب در کارگروه استانی تهیه کند.

فیلی با بیان اینکه این طرح باید واقع‌گرایانه و قابل اجرا باشد، ابراز کرد: در نخستین اقدام باید حریم کانال آب از امامزاده عبدالله به عنوان معبر ورودی آبشار تا مصب رودخانه آزاد شود و همه ساخت‌وسازهای دولتی و غیردولتی عقب‌نشینی کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300925
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    امیدواریم مثل شیراز سر مردم یاسوج نیاید

  2. ناشناس گفت:

    متاسفانه باغات بدون ضابطه وقوم و خویش بازی تغییر کاربری داده شده و شاهد آپارتمان سازی هستیم .آبشار دیگه اصلا جاذبه نداره و قلیون فروشی شده.

  3. علی عبدی زاده گفت:

    وقوع سیلاب درامسال در بیشتر شهرهای غربی و جنوبی کشور تلنگری بود برای تجدید نظر در ادامه سکوت طولانی مسووولان درقبال منافع عمومی…
    مسیر خروجی آب آبشار یاسوج هزاران سال تا رودخانه بشار ، مسیر طبیعی و بدون دستکاری توسط بشر بود، ولی در دودهه گذشته بدلیل عدم نظارت کارشناسان دستگاههای مرتبط و حرص و طمع برخی از افراد حقیقی و متاسفانه گاها حقوقی! مسیر خروجی آبهای سطحی، و سیلاب های احتمالی تنگ وتنگتر گردید .
    جاداره با کمک کارشناسان سالم دستگاههای مرتبط و طراحان و مهندسان کاربلد نسبت به طراحی مسیر پیاده رو، مسیر عبورآب ، ضمن عقب نشینی کلیه موانع فعلی، حذف تمام دیوارهای بلوکی و بتنی و….. ، طراحی مسیر خودروهای صرفا اورژانسی، تاکسی، پلیس و..( ممنوعیت عبور خودروهای شخصی) طبیعت زیبای آبشار را برای نسلهای بعد حفظ کنیم.

دیدگاه شما