دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 - 11:29

ایجاد مدارس سبز برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد مدارس سبز برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: در این مدارس از انرژی‌های تجدید ناپذیر استفاده خواهد شد و مسائل زیست محیطی در برنامه درسی و فعالیت‌های روزانه مدرسه مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: براساس برنامه جذب خیران در صورتی که ۳۰ درصد هزینه ساخت فضای آموزشی را خیر تامین کند، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۷۰ درصد دیگر را تامین می‌کند.

پیروز کرمی از ایجاد مدارس سبز برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: در این مدارس از انرژی‌های تجدید ناپذیر استفاده خواهد شد و مسائل زیست محیطی در برنامه درسی و فعالیت‌های روزانه مدرسه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این شرایط دانش آموز نسبت به محیط زیست حساسیت بیشتری دارد، عنوان کرد: در این مدارس محل و موقعیت ساختمان، نور و متغیرهای مربوط به آن، دما و کیفیت هوای داخل، صدا، فضای آموزشی، بهینه سازی مصرف انرژی و معماری همساز با اقلیم و ایمنی مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و صنعتی سازی ساختمان‌های ۲ و ۳ کلاسه از اولویت‌های برنامه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال جاری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300788
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما