چهارشنبه 28 فروردین 1398 - 22:25

شگردهای عجیب جاعلان بیمه در کهگیلویه و بویراحمد/سیل و زلزله های اخیر استان جای خالی بیمه در زندگی مردم را آشکار کرد

سندیکای بیمه گران کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی بیمه البرز برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، مدیر بیمه البرز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ شرکت بیمه به صورت رسمی در استان فعالیت می کنند.

سید فاضل تقوی نژاد از ضرورت گفت افزود: در سیل اخیر شاهد خسارات های جدی هم در بخش خصوصی و هم بخش دولتی به ویژه در پروژه ها بودیم، خب اگر استفاده از بیمه جدی گرفته میشد و ضریب نفوذ بیمه در استان بالا بود، بخش زیادی از خسارت ها توسط بیمه ها جبران میشد.

وی اظهار داشت: در استان شاهد زیان دهی بیمه‌ها هستیم، عمدتاً ترین دلیل آن مربوط به تصادفات است که آنهم به ضعف زیرساخت ها در راه و جاده و فرهنگ نامناسب رانندگی در استان بر می گردد.

تقوی نژاد از دستگاه قضا درخواست هایی هم داشت، تقوی نژاد با تقدیر از حمایت های دستگاه قضا گفت:

در استان های بزرگ مجتمع های قضایی ویژه تصادفات داریم، تقاضای ما اینست در استان لااقل شعب ویژه در این خصوص ایجاد شود.

بیمه ها دنبال تضییع حقوق افراد نیستند اما توقع هست بیش از گذشته دفاعیات و لوایح بیمه ها مد نظر باشد تا شاهد پرداخت های صوری و حیف و میل بیت المال نباشیم.

همانطور که تاکنون با اقدامات خوب دستگاه قضا، باندهای جاعل بیمه شناسایی و متلاشی شده اند، برخورد جدی با این گروه ها در ادامه نیز در دستور کار باشد تا شاهد خلاف این افراد در هیچ جای کشور نباشیم.

وی از پلیس هم تقاضا داشت با اقدامات به موقع و برخط اجازه تخلف در تصادفات رانندگی را ندهند، مدیر بیمه البرز ادامه داد:

اگر در تصادفات به سرعت و آنلاین نسبت به ثبت مختصات و مشخصات تصادف اقدام شود فرصتی برای استفاده خلاف واقع متخلفان از بیمه ها باقی نمی ماند.(تخلفاتی از قبیل تعویض جای راننده، استفاده از بیمه تصادفات در حوادث ساختگی و…)

باید قوانینی تدوین شود از یک طرف هزینه تصادفات خطرناک و فوتی برای رانندگان پر خطر سنگین شود و از طرفی ادامه رانندگی این قبیل افراد منوط به گذارندن دوره های آموزشی رانندگی شود.

در ادامه خداکرم نیک مرام رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد گفت: در تفسیر قراردادها توجه ما به طرف ضعیف تر است.

نیک مرام افزود: برخی ضررها از سیاست خود بیمه هاست، اگر همانطور که در جذب مشتری سریع و هستید در پرداخت به موقع خسارت ها هم خوب عمل کنید قطعاً مشتریان بیشتری جذب میکنید و سودتان بالا میرود.

وی گفت: ما در فرایند ها بیمه ها را دعوت و دخالت دادیم که به کمک قضات ما بیایند، اما توقع و انتظار حمایت از بیمه ها را نداشته باشید چرا که وظیفه ما صدور رای عادلانه و بی‌طرفانه بر اساس دلایل و قرائن محکم است.

نیک مرام گفت: شعبه خاص تصادفات راه اندازی کردیم اما برخی پرونده ها را به فراخور تنوع بیمه ها، به دیگر شعبه ها هم می‌فرستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300571
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر حاج تقوی، مردی که درصنعت بیمه به مدیر منطم و پیگیر معروف هست.

    بااحترام دانایی منش.گچساران

دیدگاه شما