دوشنبه 26 فروردین 1398 - 22:57

اعلام آمادگی جدی معاون رئیس جمهور برای حمایت از توسعه در کهگیلویه و بویراحمد/این سخنان را به خاطر بسپارید و مطالبه گری کنید

تمامی طرح های فناورانه استان کهگیلویه و بویراحمد را حمایت مالی میکنیم.

به گزارش بویـرنیـوز– معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در یاسوج به جد به از ضرورت ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی گفت و اظهار داشت: بخشی از این صندوق را باید فلان اقتصادی تقبل کنند و مابقی را ما که قول می دهم در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی، اعتبار مورد نیاز دولتی ایجاد این صندوق پر بازده و سود آور در استان را سریعاً تخصیص دهیم.

سورنا ستاری گفت: باید با توجه به ظرفیت های استان فعالیت ها تدوین شود، این استان در زمینه کشاورزی، گردشگری و گیاهان دارویی دارای پتانسیل های عظیمی است.

وی با اشاره به اینکه اقدام لازم در حوزه هزینه تعمیر، تجهیز و تأمین سوله‌های پارک علم و فناوری استان انجام می‌شود، بیان کرد: پیگیری لازم برای این بخش را خواهیم داشت، بودجه های لازم را نیز تخصیص می دهیم.

ستاری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخصوص در این استان را از محورهای فعالیت این معاونت دانست و افزود: ۱۴۰نوع خدمت در این بخش ارائه می‌شود که این استان کمترین استفاده را از تسهیلات ارائه شده در زمینه شرکت های دانش بنیان کرده است.

فعالیت جزیره ای و ناهماهنگ مدیران کهگیلویه و بویراحمد از دیگر سخنان ستاری بود، او گفت: در دولت بخشی نگری وجود ندارد تعجب میکنم مدیران استانی به این باور نرسیده اند که باید تعامل کنند و ابزار و تجهیزات مورد نیاز همدیگر را در اختیار هم بگذارند، این روزها زمان مخفی کردن امکانات از یکدیگر نیست و روز این دعواها نیست همه این امکانات متعلق به کشور و استان است همه باید در کنار هم کار کنید.

ستاری فرهنگ‌سازی کار را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی در استان موضوع مهمی است باید به بچه‌ها و خانواده‌ها بگوییم که استخدام بدترین بلایی است که سر بچه‌ها می آید باید این فرهنگ ترویج شود که به راحتی یک فضای کسب و کار را هم تعطیل نکنیم.

به گزارش بویرنیوز در ادامه برخی قول های معاون علمی رئیس جمهور را باهم مرور می کنیم، و تحقق آن را نظاره خواهیم کرد:

اختصاص 3 تا 5 میلیارد تومان برای طرح های فناورانه و دانش بنیان استان

کمک در تامین قطعات و لوازم مورد نیاز صنعت پتروشیمی استان(پتروشیمی های گچساران و دهدشت)

چانه زنی در دولت برای افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج، حل مشکل محور پاتاوه- دهدشت

حمایت از همه طرح های فناورانه، طرح هایی که ارزش صنعتی شدن و اشتغالزایی را داشته باشند

حمایت از پارک علم و فناوری استان هم در زمینه فراهم سازی محیط های مورد نیاز و هم بودجه های لازم

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300443
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما