چاپ این برگه

وعده معاون علمی رئیس جمهور به نخبگان کهگیلویه و بویراحمد/چانه زنی هاشمی برای حمایت از جوانان فناور استان(+فیلم)

بویرنیوز– سورنا ستاری امروز در جمع خبرنگاران از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در توسعه صادرات و افزایش درآمد زایی گفت و اظهار داشت: صادرات محصولات دانش‌بنیان به بیش از ۴۵۰ میلیون دلار رسیده، امسال نیز بخاطر بحث قیمت دلار جهش قابل توجهی خواهیم داشت و میتوان گفت افزایش قیمت دلار صادرات بسیاری از محصولات دانش‌بنیان را توجیه‌پذیر کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور داریم که پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین پارک ثبت شده کشور است.

ستاری گفت: چهار هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور داریم که امیدواریم از محل فروش این شرکت‌ها طی سال جاری رقم خوبی بدست آید، در پایان سال ۹۷، ۹۰ هزار میلیارد تومان شرکت‌های دانش‌بنیان کشور فروش داشته‌اند.

ستاری در ادامه با بیان این مطلب که در این سفر اتفاقات خوبی برای پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد و جوانان دارای ایده استان از مصوبات سفر بهره می‌برند، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال “رونق تولید”، گفت: برنامه‌های گسترده‌تری برای سال ۹۸ در زمینه مقابله با تحریم‌ها داریم. برای حل و فصل مشکلات اقلام کلیدی کشور از جمله دارو و تجهیزات پزشکی که در حوزه تحریم‌ها مشکل دارند از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌هایی داریم.

وی افزود: برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بخصوص در خصوص حوزه تولید داروهای جدید چند برنامه گسترده داریم که اواخر سال گذشته اولین محصولات تولیدی به بازار آمد.

رئیس پارک علم و فناوری گفت نیز از روند تأسیس پارک علم و فناوری یاسوج گفت و اظهار داشت: مصوبه ایجاد پارک در سال ۸۵ صادر شد، اما راه اندازی نشد تا اینکه پس از گزارش توجیهی به لطف حضور رئیس جمهور  و دکتر ستاری در استان این اتفاق افتاد و پارک علم و فناوری کار خود را شروع کرد.

سید شمس الدین هاشمی افزود: اولین پارکی بودیم قبل از تاسیس ردیف بودجه گرفتیم، و در سال ۹۵ از محل اعتبارات سفر ساختمانی گرفته شد و کار آغاز شد.

هاشمی ادامه داد: ایجاد مراکز رشد کار بعدی بود که در یاسوج و گچساران انجام شده است و هم اکنون ۱۴ واحد فناور و ۳ شرکت دانش بنیان در پارک استان داریم.

وی توجه بیشتر به جوانان علمی و فناور استان را یک ضرورت بیان و تصریح کرد: هنوز بحث تولید و اشتغال آنطور که مد نظر ما است رخ نداده امیدواریم با حمایت شما رونق بگیرد.

هاشمی ضمن بیان اینکه شرکت های مستقر در پارک حمایت و تسهیلات نیاز دارند، گفت: ما شتاب دهنده برای حمایت از شرکت ها نیاز داریم، هم از این افراد حمایت شود و هم زمینه برگزاری کارگاههای ایده شو فراهم شود.

وی گفت: سوله دانشگاه پیام نور که قرار بود به ما واگذار شود نشده و زمین بلا استفاده مانده است.

فیلم بازدید معاون رییس جمهور از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و مراکز دانش بنیان: