چاپ این برگه

هواشناسی: سامانه بارشی جدید در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا (27 فروردین ماه) سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، «فریبا گودرزی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه ابتدا مناطق شمال غرب و سپس روز چهارشنبه نیمه غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در این مناطق شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود.

وی اظهار داشت: امروز در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش‌ها ادامه دارد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بیشترین بارش‌ها در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی رخ می‌دهد و از اوایل وقت فردا این سامانه از شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

گودرزی بیان داشت: انتظار داریم فردا در برخی از ساعات مناطقی از شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده رخ دهد اما سایر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

به گفته وی در سه روز آینده سواحل خزر روند افزایشی دمای 4 تا 6 درجه خواهد داشت و برای نیمه شرقی کشور از چهارشنبه بعدازظهر افزایش دمای 8 تا 10 درجه پیش‌بینی شده است.

گودرزی با بیان اینکه بعدازظهر فردا نیمه شرقی خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است، اظهار داشت: همچنین چهارشنبه غرب خلیج فارس به ویژه سواحل خوزستان مواج پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به 24 درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز 10 درجه بالای صفر بود.

گودرزی یادآورشد: شهرکرد با دمای منفی 2 درجه، زنجان 3 درجه بالای صفر ، همدان 3 درجه بالای صفر و کرج 4 درجه بالای صفر سردترین و اهواز با دمای 34 درجه بالای صفر، بوشهر و قم با دمای 25 درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.