چاپ این برگه

صدای نحیف مردم نجیب کهگیلویه و بویراحمد را بشنوید/حق مردم استان بیش از اینهاست

گروه اجتماعی- سیل اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب از میان رفتن برخی تأسیسات و بیکاری بسیاری افراد شد.

به گزارش بویـرنیـوز، سیل اخیر کهگیلویه و بویراحمد قریب به 1000 میلیارد تومان به تأسیسات و زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد صدمه وارد کرد و برخی روستاها را به صورت صد درصدی از بین برد.

و اما خواست مردم:

اگرچه حجم خسارت ها به نسبت سایر استان ها کمتر است و همین امر شاید مهم ترین دلیل برای دیده نشدن مناسب کهگیلویه و بویراحمد بود، اما همین میزان از خسارت ها برای استانی که به شدت در محرومیت امکانات و اشتغال است به نسبت سایر استان ها زیاد است.

پروژه های عمرانی و راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد عمدتاً به خوبی پیش نمیرود و بسیار کند است، مردم انتظار دارند حداقل راه ها و پل های تخریب شده با تامین اعتبار خوب در فرصت قابل قبولی تمام شود، نه اینکه مثل پل سوم بشار پس از 15 سال همچنان ناتمام بماند.

از طرفی بودجه هایی که برای استان در نظر گرفته می شود در کاغذ خوش رنگ و لعاب به نظر می رسد اما معمولاً به مرحله تخصیص که می رسد چنگی به دل نمیزند، انتظار حداقل در شرایط کنونی اینست که تخصیص بودجه های مربوط به بحران فقط در حد حرف و وعده نباشد و مردم واقعا اثرات تزریق مالی در استان را ببینند.

موضوع مهم دیگر بیکاری ناشی از خسارت به واحدهای تولیدی و کشاورزی استان است، کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اشتغال در رتبه نامناسبی قرار دارد و آمار بیکاری در آن بالاست، حالا هم با خسارت های سنگین به واحدهای تولیدی، به آمار بیکاری افزوده شده است، انتظار مردم اینست با حمایت صنایع، واحدهای فعال تولیدی و کشاورزی زمینه بازیابی اشتغال های از دست رفته فراهم شود.

به گزارش بویرنیوز، مردم استان با وجود همه مشکلات و مصائبی که دارند، دست به کار شدند  به کمک هموطنان سیل زده که مشکلات بیشتری دارند همت کردند، حق این مردم نجیب و شریف توجه بیش از اینهاست، انتظار از مسئولان کشوری اینست صدای نحیف این مردم شریف و نجیب شنیده شود…