چاپ این برگه

تجلی کم نظیر همنوع دوستی در کهگیلویه و بویراحمد/کمک های بی نظیر به مناطق سیل زده

گروه اجتماعی- تصاویر و ویدئوهای منتشره از ویرانی های سیل و مردم گرفتار در سیل را همه ما دیده ایم و حسابی دلگیر و ناراحت شده ایم.

به گزارش بویرنیوز، سیل های اخیر در برخی استان های ایران که موجب از دست رفتن تعدادی از هموطنان، بی خانمان شدن و مشکلات عدیده برای بسیاری دیگر شد، قلب همه ما را آزرده است.

در کنار این رنجش خاطر ها، اشک ها و دل مشغولی ها صحنه هایی از عطوفت و مهر ایرانی کلید خورد که دنیا را انگشت به دهان گذاشت و باز هم ایرانی ها را به عنوان قومی متفاوت در دنیا معرفی کرد.

در کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه مردم عمدتاً از نظر اقتصادی در سطح متوسط به پایین هستند نیز شاهد اتفاق زیبایی بودیم.

گذشته از تعداد زیادی از مردم که به کمک هموطنان خود در مناطق سیل زده شافتند در روزهای اخیر کمک های بسیار خوبی برای هموطنان در مناطق سیل زده فراهم شده است.

تا کنون قریب به 40 کامیون اقلام ضروری در مرکز استان و از ادارات جمع آوری شده است و پیش بینی می شود طی امروز و فردا که قرار است این محموله ها تجمیع و به مناطق سیل زده اعزام شود آماری فراتر از این رقم را شاهد باشیم، البته این جدای از کمک های مالی مردم استان بوده است.

زیبایی این همنوع دوستی را وقتی بیشتر می فهمیم که حتی مردم گرفتار در سیل خود استان نیز کمک کردند، کارمندانی که شاید به نان شب هم محتاج اند اما از حقوق خود برای هموطنان گذاشتند، و بار دیگر مثال شعر زیبای فردوسی جاودان نشان دادند اعضای یک پیکردند…

پی نوشت:

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی