چاپ این برگه

تکلیف بیمه کارگران کارگاه های تعطیل شده بر اثر وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

به گزارش بویرنیوز، مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد :

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران کارگاه های تعطیل شده بر اثر وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد : کارگران شاغل در کارگاه هایی که بر اثر سیلاب های اخیر ، کار خود را از دست داده اند ، در صورت داشتن شرایط قانونی ، از این سازمان بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد .

عباس نورمحمدی اظهار داشت : در سیل های اخیر ، کارگاه های پزورش ماهی به دلیل قرار داشتن در معرض سیلاب ، بیشترین خسارت را متحمل شدند .

وی افزود : سازمان تامین اجتماعی ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی در ایجاد کارگاه ها  و محیط کار ، به منظور کمک به حفظ اشتغال و رونق تولید ، مساعدت های لازم را به کارگاه های آسیب دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در کارگاه ها به عمل می آورد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت : بازرسان کارگاهی شعب تامین اجتماعی استان از نخستین روزهای وقوع سیلاب در استان ، به کارگاه های خسارت دیده اعزام شدند و اقدامات اولیه به منظور تشکیل پرونده و بررسی امکان کمک به کارگاه های خسارت دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در آنها صورت گرفته است .

وی افزود : کارگرانی که کارگاه آنها بر اثر وقوع سیل تعطیل شده و کار خود را از دست داده باشند ، به استاد قانون بیمه بیکاری مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود .

نورمحمدی گفت : بر اساس بررسی ها و گزارش های اولیه ، حدود ١٥٠ کارگاه پرورش ماهی در استان دچار خسارت و یا تعطیل شده و ٣٠٠ کارگر شاغل در آنها نیز کار خود را از دست داده اند . بنابراین شعب تامین اجتماعی با در نظر گرفتن لیست حق بیمه دی یا بهمن سال ٩٧ و یا گزارش بازرسی کارگاه ، مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط را بر اساس ضوابط مقرر در قانون بیمه بیکاری برقرار خواهد کرد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان اظهار داشت : شعب تامین اجتماعی با همکاری ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کنترل و نظارت لازم را در زمینه اشتغال مجدد این افراد اعمال و در صورت ازسرگیری فعالیت کارگاه و یا اشتغال کارگران یادشده در کارگاه های دیگر ، مقرری بیمه بیکاری آنان قطع خواهد شد .