چاپ این برگه

سخنان انقلابی دکتر وکیلی در صحن علنی مجلس/از حمایت از سپاه تا لزوم رفع حصر و توجه به معیشت مردم(+عکس و فیلم)

گروه سیاسی- اجازه دهید انرژی نیروهای انقلاب صرف طرد، حذف و حصر همدیگر نشود.

به گزارش بویرنیوز، دکتر محمد علی وکیلی در نطق خود در صحن علنی مجلس از اقدام نابخردانه آمریکایی ها در ترریستی بودن سپاه گفت و خواستار هماهنگی و تکصدایی در خدمت به مردم و اتحاد ملی همه سلایق و علایق شد.

متن سخنان دکتر وکیلی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مایل هستم عرض کنم امروز همه ما از فراکسیون منافع  ملی کشور در اینجا صحبت میکنیم

امروز شاهدیم که دولتمردان قلدر آمریکا در اقدامی خصمانه و خلاف نظامات بین الملل، یکی از بازوان دفاعی-امنیتی ما را با اتهامات واهی مورد تحریم قرار دادند، البته اقدام دولت آمریکا علیه ملت ایران بی سابقه نبوده، این دولت در اقدام مشابه ملت ایران را پیش از این به صورت یکجانبه تحریم کرده بود.

ترامپ حق دارد از ملت ایران عصبانی باشد، او به رغم هزینه 7 تریلیون دلار امروز مجبور است برای حضور در کشور در تصرف خود یعنی عراق شبانه و چراغ خاموش حضور پیدا کند.

وقتی نمایش میلیونی ملت ایران در اربعین حسینی در جوار عتبات در خاک عراق را میبیند، حتما او عصبانی می شود.

وقتی می بیند دولتمردان جمهوری اسلامی در فضای آرام متناسب با عرف بین الملل در عراق حضور پیدا می کنند و با دولتمردان عراق بحث سیاسی و دوجانبه دارند او حتما باید عصبانی باشد.

امروز حس حقارتی که ایران به ترامپ و دولت آمریکا در آسیای غربی تحمیل کرده او را وادار به خودکشی و قانون ستیزی بین المللی کرده است، بی تردید ایران نخواهد گذاشت تجزیه سوریه متناسب با نقشه شوم آمریکا اتفاق بیفتد، آنچنان که نخواهد گذاشت این نیت شوم در عراق اتفاق بیفتند،همانطور که نخواهد گذاشت نقشه آمریکا در خاورمیانه پیاده شود و این نقشه از اسلاف ترامپ دست به دست ناکام آمده تا به ترامپ رسیده است.

همکاران عزیز، ملت شریف

امروز همه ما به رغم تفاوت سلیقه و نگاه سیاسی، سبز پوش شدیم، همه پشت این تریبون پیرامون یک موضوع از منظر منافع ملی به یک شکل سخن می رانیم و نوع تجویزهایمان شبیه هم است.

چقدر خوب بود و چقدر خوب هست این موضع یکسان و یکدست در همه موضوعات داخلی تجلی پیدا کند.

اگر امروز ما سبز پوش شدیم برای اینست که سپاه را برآمده از متن ملت ایران می دانیم، برای اینست که سپاه را در امتداد منافع ملت می دانیم، برای اینست که امروز سبز پوشان سپاه را برای خدمت در مناطق سیل زده صادق می بینیم.

اجازه دهید

حال که موضوع به مساله منافع ملی می رسد همه ما یکصدا می شویم، برای اینکه مساله ملت را در داخل در حوزه معیشت حل کنیم، برای اینکه به شعار محوری رهبر انقلاب یعنی رونق تولید دست پیدا کنیم و آمریکایی ها را با رونق تولید ناکام بگذاریم، اجازه دهید در موضوعات داخلی با وفاق ملی و سعه صدر و تمکین به خواست ملت و تایید دولت برآمده از صندوق رای صدای واحد داشته باشیم.

مردم انتظار دارد دولت را صادقانه در میدان خدمت همه حمایت کنیم، اگر جایی خیانت کسی، مسئولی ثابت شود همه از او تبری بجوییم، اما برای اینکه دشمن ناکام بماند، برای آنکه زمزمه انشقاق در داخل کشور دشمن را خوشحال نکند، اجازه دهید سقف نظام در سقف انقلاب باقی بماند.

اجازه دهید انرژی نیروهای انقلاب صرف سازندگی این کشور بشود، اجازه دهید انرژی نیروهای انقلاب صرف طرد، حذف و حصر همدیگر نشود.

اگر آمریکایی ها صدای واحد را از همه آحاد ایرانی ها بشنوند و پژواک پیدا کند حتا ناکام خواهند بود، چنانکه تا الان هم ناکام بودند.

اجازه دهید در همه میدان هایی که میدان خدت به ملت است صدای واحد شنیده شود.