چاپ این برگه

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد سامانه بارشی فعالی از روز جمعه وارد کشور شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهد بود.

به گزارش بویرنیوز، سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای جدید اعلام کرد سامانه بارشی فعالی از روز جمعه مورخ 98/1/23 وارد کشور شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهدبود بر این اساس پیش بینی می شود:

شنبه مورخ 98/1/24: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در استانهای مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان.

یکشنبه مورخ 98/1/25 : رگبار باران همراه با رعدوبرق درنیمه شرقی مازندران، گلستان، سمنان،خراسان شمالی ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و غرب و جنوب کرمان.

بر اساس خروجی مدلهای عددی در شرق مازندران و گلستان  از بعد از ظهر شنبه تا صبح دوشنبه  مقدار بارش تجمعی در حد قابل ملاحظه (50 تا 100 میلیمتر) برآورد می شود.

شایان ذکر است، تا روز جمعه روند تغییرات دما  افزایشی خواهد بود و سبب افزایش ذوب برف می شود،انتظار میرود پیامد این شرایط  افزایش شدت جریان در نهرها و رودخانه های منطقه شود.

بر این اساس توصیه می شود سازمانهای مسول و مدیریت بحران اقدامات لازم را بکار گیرند