سه شنبه 20 فروردین 1398 - 15:51

کاندیداهای مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات باید فوق‌لیسانس داشته باشند/ مدارک تحصیلی باید به تایید یکى از ۳مرجع رسمى برسد

سخنگوی وزارت کشور از حذف تبصره تطبیق یک دوره نمایندگی با یک مقطع تحصیلی توسط نمایندگان مجلس تقدیر کرد.

به گزارش بویرنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانى وزارت کشور، سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها با اشاره به بررسی تبصره مربوط به مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در انتخابات در قالب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه خانه ملت در صحن علنى اظهار داشت: علیرغم آنکه اعتقاد داریم یک دوره نمایندگی مجلس قطعاً دانش و مهارت قانون گذاری را در افراد ارتقا می‌دهد، اما اگر مجلس با حذف این تبصره به جامعه این پیغام را بدهد که نمایندگان مجلس بین خود و دیگران تفاوت و تبعیض قائل نیستند و شروطی که برای کاندیداتوری مجلس قائل شده‌اند برای همگان یکسان است به اعتماد و نگاه مثبت جامعه به خانه ملت خواهد افزود.

وی در ادامه اضافه کرد: با رأی مجلس تبصره‌ای که به نمایندگان مجوز داده بود سابقه یک دوره نمایندگی مجلس در زمان ثبت نام در انتخابات به عنوان یک مقطع تحصیلی برای آن‌ها لحاظ شود، حذف شد که اقدام بسیار پسندیده‌ای بود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تاکید کرد: بر اساس این مصوبه تمامی افرادی که قصد دارند براى نخستین بار و یا نمایندگان فعلی و پیشین مجلس که می‌خواهند برای ثبت نام در انتخابات مجلس اقدام کنند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

سامانی گفت: مدرک تحصیلی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس مورد قبول است که مورد تایید یکى از ۳ مرجع وزارت علوم، وزارت بهداشت و یا حوزه هاى علمیه باشد.

گفتنی است، نمایندگان خانه ملت در نهایت با پیشنهاد حذف این تبصره موافقت کرده و مستثنی بودن نمایندگان در برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد در زمان ثبت نام در انتخابات مجلس را ملغی کردند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300153
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما