سه شنبه 20 فروردین 1398 - 10:33

سخنانی که شهردار یاسوج برای نخستین بار رسانه ای کرد/رونمایی از اجحاف بزرگ در مرکز استان/خبر خوب برای شهروندان(+عکس)

شهردار یاسوج در دیدار با اعضای شورا به بیان گوشه ای از خدمات نیرو‌های خدماتی شهرداری در ایام اخیر پرداخت و اظهار داشت: برنامه ریزی و مقصد گزاری و البته تعیین مناسب نقشه راه مهم ترین و اصولی ترین گام در انجام درست و اصولی وظایف و خدمات است.

به گزارش بویرنیوز، نستهن مقدم گفت: با وجود ضعف ها هیچ وقت تلاش نکردیم ایرادات و نقدهای گذشته را دست آویزی برای تخریب مدیران قبل قرار دهیم، اما باید بشناسیم ایرادات و خواسته های مردم را تا بهتر خدمات رسانی کنیم.

قرار

وی افزود: تعامل و همراهی با سایر دستگاه های خدمات رسان برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان از برنامه های ما بوده است.

نستهن مقدم ادامه داد: خب با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود، منابع انسانی و مالی مهم ترین داشته های ما برای کار در شهر است، که آنهم به دلیل اینکه در سال ۹۷ دیوان عدالت اداری ۲۰ کد درآمدی ما را غیر قابل وصول میدانست، عملاً درآمد های ما بسیار پایین آمده و سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

شهردار یاسوج گفت: این شهر که ارزشش در زیبایی اش است در گذشته تلاشی برای جذب سرمایه گذار نشده است، سرمایه گذار جایی می رود که فرش قرمز برایش پهن شود نه اینکه مدام سنگ اندازی شود.

مقدم ادامه داد: من با ساختار خوبی مواجه نشدم، حوزه ای بود اصلا متصدی نداشت، مدیریت بخشی از واحدها را احیا کردم.

وی افزود: ما که به ساختمان های فاقد آسانسور در صدور پروانه ایراد میگیریم الان ساختمان شهرداری خودش این ضعف را دارد و داریم برای تکریم حقوق ارباب رجوع ایرادات را مرتفع میکنیم.

شهردار یاسوج بیان کرد: برای اولین بار دارم میگویم، شهر در گذشته فقط رشد داشته، توسعه متوازن و همگونی رخ نداده است، امروز با وضعیتی روبرو هستیم که اصلاحات جدی لازم است.

وی با تشکر از صبر شهروندان در آبگرفتگی های اخیر در سطح شهر، ادامه داد: در یاسوج گرفتگی های شدید داشتیم، کانال های طراحی شده که مناسب با این شرایط نبوده است، ما صدها میلیارد برای بازسازی و اصلاح اعتبار نیاز هست، از طرفی هم بدهی های گذشته هست و هم منابع اندک است.

مقدم گفت: شهرداری را با نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم، بیکار ننشستیم و برای رفع بدهی ها و اقدامات عمرانی در شهر تلاش کردیم.

او گفت: از سی ان جی ها به دلیل بدهی های مانده از قبل درآمدی نداشتیم.

وی گفت: خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس، اقدامات فرهنگی و ورزشی برای جوانان، برخی برنامه های فرهنگی که اثر مثبتش حتی تا دفتر مقام معظم رهبری هم رفت، گوشه ای از کارها بود.

مقدم از ادامه دار بودن تعریض و ایجاد محورهای جدید برای مدیریت بار ترافیک در یاسوج گفت و عنوان کرد: مسیرهای شهر در پل چهارم، خیابان زیرتل، بنسجان، شهرک جوشکاران با همراهی عمده مالکان در حال پیشرفت است.

حذف سرعت گیرهای غیر استاندارد از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود، ما باید به سمت حذف سرعت گیرهای ناهموار می‌رویم، نباید شهر همش تپه و نازیبا باشد.

وی از عدالت محوری در خدمات شهری گفت و افزود: ۱۱۰ هزار متر مربع بهسازی آسفالت، ۱۰ کیلومتر جدول گذاری و پیاده رو سازی داشتیم

مقدم نوید مهمی هم برای شهروندان داشت: با خرید قیر رایگانی که با تلاش نمایندگان و همکاران ما در شورا و شهرداری فراهم شده نوید این را میدهیم بیش از قبل و بیش از آنچه ذهن شهروندان مطالبه می کند ، به بهسازی خیابان های مرکز استان اقدام می‌کنیم.

مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز هم از چشم شهردار دور نماند و در این باره گفت: بر این باوریم فرصت را برای افرادی که تخلف ساخت و ساز دارند فراهم نکنیم، از شورا میخواهم با مصوباتی زمینه کاهش تخلفات را فراهم کنیم، از معاونت فنی هم میخواهم گشت های خود را بیشتر کنند، نباید چهره شهر با ساخت و ساز های نامتوازن و خلاف، زشت شود.

نستهن مقدم  به روز کردن حقوق نیروها که سنگین هم هست از دیگر اقدامات ما بوده است، از نیروی انسانی و مالی هم میخواهم به نیروهای خدماتی و عملیاتی که در مضیقه هستند توجه بیشتری بکنند.

توجه به زنان از دیگر خواسته های شهردار یاسوج بود، او به مدیرانش ماموریت داد؛ مطالبه زنان دنبال شود، برای تحقق خواسته های زنان این شهر که نیمی از جمعیت را شامل می‌شوند همت ورزند.

شهردار یاسوج ادامه داد: کسانی که مخالف پیاده رو سازی هستند ما شرایطی را فراهم میکنیم بروید و خیابان بلادیان گچساران را ببینید، مکانی زیبا که به توسعه و اقتصاد مردم هم کمک کرده از مزایای این پیاده رو بوده است.

نستهن مقدم تصریح کرد: برنامه ریزی برای کاهش هزینه ها از دیگر برنامه ها بود، ماشین آلات از آزمایش های کنترلی خودکار برخوردارند، با اجرای این طرح هزینه ها در ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به حداقل رسیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300132
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جناب شهردار تعداد زیادی از مالکین خیابان بلادیان مخالف وضع موجود هستند.

  2. ناشناس گفت:

    کاش منطقه راهنمایی اطراف میدان معلم رو هم به عنوان ورودی شهر پیاده روهاش رو ساماندهی و درست میکردند خیلی نا زیباست

  3. ناشناس گفت:

    متاسفانه اکثر قریب به اتفاق مردم استان در یاسوج زندگی می کنند و از خدمات شهر یاسوج بهره می برند ولی در موقع سرشماری آدرس شهرستانهای دیگر را ثبت می کنند و همین موضوع باعث تخصیص بسیار کم به شهر یاسوج می گردد و در شهر یاسوج نه تنها خیابانهای اصلی بلکه خیابانهای فرعی و محله های مسکونی بسیار فرسوده و نامناسب هست پس مسئولین باید دقت کنند
    ما دوست داریم تمام شهرها بلکه تمام روستاهای استان بهسازی و زیبا گردد اما اولویت باید براساس جمعیت مناطق باشد

  4. ناشناس گفت:

    اقای شهردار نگفتن چرا مجوزهای غیره قانونی برای تبدیل مناطق مسکونی به تجاری داده میشه چرا بعضی اپارتمانهای اداری تجاری و مسکونی بدون پارکینگ ساخته میشه

  5. یزدان گفت:

    اگه میخواین آفرود سواری کنین نیازی به رفتن به کوهستان نیست شهرداری این امکان رادرامامت 1برای همشهریان فراهم کرده،ممنون ازتلاش شبانه روزی شهرداری

  6. بنده خدا گفت:

    سلام و خدا قوت خدمت شهردار یاسوج : از شما تمنا دارم یه سری به خیابانهایی که بعضی از ارگانهای خدماتی خاکبرداری کرده و به امان خدا رهاسازی شده یا بوسیله آسفالت نامرغوب پر شده اند بزنید تا متوجه شوید که عدم نظارت بر این کارها باعث افزایش هزینه می شود بخصوص در امامتها انقلابها و شهرکهای امام حسین ، امام علی و جهاد . مگه کسانی که در این قسمتها زندگی می کنن حقوق شهروندی ندارن . اگر بی عدالتی نیست پس عدم نظارت و گرفتن رشوه ناظر بر این کارها را می رساند .

  7. ناشناس گفت:

    كاش خيابان عمده فروشي سنگ فرش ميشد وعبورماشين هم ممنوع بشه فقط گاريچي ها رفت وامد داشتن

  8. ناشناس گفت:

    از شهردار محترم تقاضامندیم که بازدیدی از خیابان باقر خان و توحید و فرعی های توحیدها داشته باشند و ملاحظه بفرمایند که آسفالت و پیاده رو های آن در حداقل سه دهه گذشته نوسازی و یا حتی ترمیم و بازسازی نشده اند لذا برداشتن جدول قدیمی و تخریب شده در وسط بلوار باقر خان که باعث تنگی لاین پایین و ابگرفتگی مشود و ترمیم جداول و اسفالت آن منطقه را در دستور کار قرار دهند.

  9. ناشناس گفت:

    از شهردار محترم تقاضا میشود در خصوص روشنایی روی پل های بشار اقدام فرمایند چون چراغهایی که روی پل هست خیلی قدیمی وزشت می باشد واکثرا خاموش وشکسته هستند وچهره زشت به ورودی شهر داده اند واین نازیبایی شایسته پایتخت طبعت نمی باشد و نسبت به زیبا سازی پل ها اقدام فرمایید چون خیلی برای مرکز استان چهره زشتی ایجاد کرده جناب شهردار لطفا خودتان شب از روی پلهای بشار عبور کنید وشاهد این نازیبایی عدم روشنایی کافی روی پلها باشید چون چراغهای روی پل خیلی زشت می باشند نسبت به جمع اوری چراغها ونصب چراغهای جدید اقدام فرمایید

  10. رجا 11 گفت:

    سلام خداقوت ……به فکر آسفالت و ترمیم رجا یازده باشید
    فرعی دو رجا یازده بدلیل ریزش و تخریب در وضعیت بسیار بدی می باشد

دیدگاه شما