دوشنبه 19 فروردین 1398 - 10:01

پس از انتقاد نماینده بویراحمد؛ سفر وزیر راه به کهگیلویه و بویراحمد

پس از انتقاد نماینده بویراحمد (اینجا بخوانید)  در صحن علنی مجلس از عدم حضور مسئولان کشوری در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ شنیده ها از حضور وزیر راه به استان خبر می دهد.

به گزارش بویرنیوز، قرار است محمد اسلامی وزیر راه به نمایندگی از دولت با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت راه‌های این استان را بعد از سیلاب‌های اخیر مورد بررسی قرار دهد.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ضعیف‌ترین راه‌های مواصلاتی در کشور است و همان گونه که وزیر محترم راه می‌داند این استان از معدود استان‌ها و به عبارتی شاید تنها استان کشور باشد که حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد.

برخی از محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد از کمترین ایمنی برخوردار هستند و سالانه تصادفات منجر به مرگ در این جاده‌ها خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کند و همچنین وضعیت نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان وضعیت خوب و مساعدی نیست و هنوز این نقاط ایمن‌سازی نشده که شاهد این مدعی وجود نقاط حادثه‌خیزی مانند تنگ کناره تنها در ۵ کیلومتری مرکز استان است که وجود چنین نقاطی بیخ گوش مرکز استان زیبنده و شایسته نیست.

اما مهم‌ترین قسمت به جاده‌ سازی‌های غیر اصولی و عدم رعایت نکات مهندسی در این جاده‌ها بر می‌گردد به نحوی که در بارندگی اخیر زخم جاده یاسوج شیراز ریزش کرد و نشان داد که این جاده همان گونه که مردم عادی و غیر کارشناس هم اذعان دارند از کمترین ایمنی به دلیل غیر اصولی ساختن آن برخوردار است.

وزیر راه امروز به استانی سفر می‌کند که در زمینه راه‌های هوایی و زمینی و راه‌آهن فقیرترین استان کشور به شمار می‌رود و علی‌رغم  خدمات جمهوری اسلامی اما از قافله توسعه راه‌سازی در کشور عقب مانده است استانی که گردشگری و صنعت و کشاورزی آن به دلیل راه‌های ضعیف آن مهجور مانده است.

خط سراسری راه آهن در یاسوج متوقف شده و امیدی به وصل شدن استان به شبکه ریلی کشور با شرایط فعلی نیست که لازم است وزیر محترم راه به این موضوع اهتمام جدی به خرج دهند.

جاده پاتاوه به دهدشت هنوز هم تکیل نشده و چهار بانده کردن یاسوج به سمیرم که از راههای ترانزیتی کشور محسوب می شود نیز سرعت قابل قبولی ندارد.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر راه دولت تدبیر و امید انتظار دارند که اکنون به بهانه سیل و سیلاب هم که شده گوشه چشمی هم به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در زمینه را‌ه‌ها داشته باشد.

بروز کردن پروازهای تهران به یاسوج نیز از مطالبات جدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300082
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما