یکشنبه 18 فروردین 1398 - 14:46

نطق تند زارعی در صحن علنی مجلس/انتقاد از بی توجهی مسئولان ملی به سیل کهگیلویه و بویراحمد (+صوت)

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس  شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گزارشی از وضعیت سیل و استان ارائه نمود .

به گزارش بویرنیوز، متن کامل سخنرانی غلام محمد زارعی به شرح زیر است:

با تبریک سال نو و ایام مبارک ماه‌های رجب و شعبان حضور مردم ایران بخصوص مردم صبور استانم کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده از سیلاب اخیر در استان های مختلف کشور مخصوصا مردم محروم و سیل زده استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری همه جانبه مردم بزرگ ایران در سراسر کشور در مقابله با این حادثه ملی .

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در دامنه مرکزی زاگرس یکی از استان های پر بارش کشور بوده است که در سال زراعی جدید بیش از ۱۲۰۰ میلی متر باران در حوزه شمالی این استان انجام شده است .

بر اساس گزارش های هواشناسی بیشترین میزان بارندگی در روزهای اخیر مربوط به استان های کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بوده است بطوری که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و به همین دلیل بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به مردم تاسیسات عمومی و زیر بنایی وارد شده است و ۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند .

با این وجود هیچ مسئولی از استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید نکرد و با مردم ابراز همدردی نکرد که موجب دلگرمی مسیولین استانی شود .

بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان خسارات به اراضی کشاورزی ، باغات و طرحهای پرورش دام و طیور خسارت وارد شد.

و کلیه فعالیت های در این بخش تعطیل و مردم بشدت دچار مشکل شدند .
در بخش راه و ابنیه متاسفانه حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی و بیش از ۷۰۰ پل خسارت دیدند و ۳۰ پل نیز بطور کامل تخریب شد که در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در این حوزه خسارت وارد شد و به همین دلیل بیش از ۶۰ روستا از جاده ارتباطی هنوز برخوردار نیستند .

در این بین محور یاسوج شیراز که از مهمترین محورهای کشور است بیش از ۱۵ میلیارد تومان خسارت دیده است .

در بخش مسکن روستایی و شهری بیش از ۱۹۰۰ مسکن خسارت دیده یا بطور کامل تخریب شده اند که بیش از ۶۸ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و یک روستا در زیبایی بطور کامل محو شده است و مردم آن روستا در حال حاضر بی خانمان هستند .

در بخش عشایری بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت به عشایر استان وارد شده است ، امیدوارم که در ارزیابی و پرداخت خسارت به مردم یک نگاه عادلانه صورت گیرد و این خسارت سنگین که به استان وارد شده است با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300039
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    چند مورد براورد خسارت داشتم که وسیله مدیران تایید شد دریغ از تومانی دریافت خسارت حال دیوار باغ و درختان و زمین زراعی صدمه دیده

  2. میثم گفت:

    خدایا شکرت…
    شکرخدا…
    خدا و ره ای سیـل بیـا که باعث وابی بلاخره آقای زارع یبـار بـره داخل صـحن گـپ بزنه!!!
    صلوات!!

  3. ناشناس گفت:

    می خواهی بعد هشت سال خودت رر را جا بزنی

  4. محسن گفت:

    باریکلا حاجی چهار تا داد و بیداد کنی یه بودجه ای میدن همیشه از همین کارا بکن

  5. رضا گفت:

    کجاش تند بود فقط آمار واطلاعات میده

  6. کاظم اصلاحات گفت:

    همون مدیرانی که باوساطت واصرارجنابعالی مدیرشدندبایدازمسئولان کشوری میخواستند بستگان نسبی وسببی رامدیرگذاشتیدوحالاهم توقع دیگری داریدوقتی شایسته سالاری نباشدوعدالت وحق درحال نابودی باشدخداونددست بکارمیشودفعلا اوضاع خوبه چنان خداوندبینی مدیران رابه خاک بمالدکه بنگریدوببینیدهمه هم به خاطرکشتن حق مردم

  7. اسلام گفت:

    احسنت.بالاخره یکی پیداشد که درد ومشکلات مردم استان با به گوش مسئولان برسونه. خدا خیرت بده

  8. سید م گفت:

    الهی شکر

دیدگاه شما