شنبه 17 فروردین 1398 - 12:27

از بین رفتن باغات تفریحی تنگ مهریان یاسوج در بار‌های شدید اخیر

به گزارش بویرنیوز، شاهرخ کناری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیشترین بارندگی را در استان داشتیم گفت: شرایط بارش در شهرستان بویراحمد بی‌نظیر و به اذن هواشناسی چنین بارشی نداشتیم اما بارش‌های بالای 1300 و 1400 میلی متر در شهرستان بویراحمد و مناطق لوداب و دشتروم به خوبی مدیریت شد.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: مهمترین مشکلی که در بارندگی‌های اخیر وجود داشت ساخت و سازهایی بود که عمدتا در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام شده است که دیدیم سیلاب از مردم که در حاشیه روخانه‌ها ساخت و ساز کرده بودند و مسوولانی که مجوز ساخت و ساز داده بودند انتقام گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر جایی که به حریم روخانه تجاوز شده، دچار خسارت شدیم، گفت: دستگاه‌های متولی مانند آب منطقه‌ای وظیفه حفاظت و حراست از رودخانه را داشته و باید از آنها صیانت کند اما آب منطقه‌ای از حریم و بستر رودخانه که محافظت نکرد هیچ بلکه باعث شده حریم و بستر از بین برود.

این مسوول بیان کرد: باید جلساتی در راستای واکاوی چنین مشکلاتی برگزار شود و دستگاه‌های متولی توجیه شوند که نباید در حریم و بستر رودخانه مجوز ساخت و ساز داده شود که امیدواریم حوادث اخیر درس عبرتی برای مردم و خصوصا مسوولان شده باشد.

کناری با اشاره به اینکه یک مورد پرونده قضایی در خصوص تذکر به ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها تشکیل افزود: بارش‌های شدید اخیر عمده طرح‌های باغات تفریحی تنگ مهریان که به حریم  و بستر رودخانه دست‌درازی کرده بودند را از بین رفت و ما خوشحالیم این اتفاق افتاد چرا که بارها تذکر دادیم اما بی‌اعتنایی کردند و حالا رودخانه مسیر خود را پیدا کرده است.

فرماندار بویراحمد با اشاره به خسارت یک هزار میلیاردی بارندگی‌ها به شهرستان بویراحمد گفت: بیشترین بارش‌های اخیر در شهرستان بویراحمد بوده اما تلفات کمی داشتیم و اگر توپوگرافی منطقه و استان اینگونه نبود خسارات استان و این شهرستان بیشتر از گلستان و لرستان بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299988
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرموندار گفت:

    اتفاقا کمترین آسیب رو باغهای تفریحی دارای مجوز دیدند.
    آسیاب مهریان که میعادگاه مردم بود رو این بار اب برد .جدول آب جدول غوره ، وجدول آب مهریان وبیش از 20هکتار باغ گردوی 300وچهارصد ساله رو آب برده آقای فرماندار متاسفانه گزارشت کامل نیست به داد مردم برسید برای مردم آرزوی مرگ نکنید….آقای فرماندار می یای آسیاب مهریان . درسته که آسیاب رو آب برده آما مردم رو خوشبختانه آب نبرده…..

  2. ناشناس گفت:

    حرف حساب رو فرماندار زدن ساخت و ساز های غیرمجاز رو فقط سیل میتونه جمع کنه

  3. آب و فاضلاب گفت:

    درود بر دکتر کناری
    کسی که در حریم رودخانه ساخت غیر مجاز انجام داده باید جوابگو باشد

دیدگاه شما