یکشنبه 11 فروردین 1398 - 21:57

شمار قربانیان سیل لرستان به ۵ نفر رسید / اسکان اضطراری ۵ هزار نفر در خوزستان / ارسال پیامک هشدار سیلاب به ۲ میلیون نفر در خوزستان / ۶ جاده گلستان همچنان مسدود است

بویرنیوز– حمید علیرضایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد، روز یک‌شنبه گفت که یک کودک در روستای کهریز خرم‌آباد درحالی که مشغول بازی در کنار رودخانه بود به دلیل «آب خروشان» این رودخانه در آب افتاد و غرق شد.

حمید علیرضایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد، روز یک‌شنبه گفت که یک کودک در روستای کهریز خرم‌آباد درحالی که مشغول بازی در کنار رودخانه بود به دلیل «آب خروشان» این رودخانه در آب افتاد و غرق شد.

براساس گزارش‌ها با این حساب تاکنون پنج نفر در استان لرستان بر اثر سیل فوت شده‌اند.

روز ۵ فروردین در بخش درب‌گنبد در اثر ریزش ساختمان اصطبل به خاطر شدت بارش یک دختر ۲۰ ساله به‌نام پرستو مرادپور جان خود را از دست داد.

یک روز پس از آن نیز براثر بارش سنگین برف و بارندگی‌های اخیر در شهرستان الیگودرز، یک‌منزل مسکونی در روستای محمودآباد تخریب و سبب شد جوان ۳۵ ساله زیر آوار گرفتار شود و فوت کند.

در همان روز طی تماس تلفنی نیروی انتظامی با آتش‌نشانی مبنی بر کشف یک جسد، نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و جسد یک مرد را از رودخانه سیمره در نزدیکی پل ماژین بیرون کشیدند.

روز یک‌شنبه همچنین عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، خبر داد که جاده ۴۰ روستای استان همچنان مسدود است.

روز شنبه منابع خبری به نقل از رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور آمار جان‌باختگان سیل در کشور را ۴۲ تن اعلام کردند

همچنین در ادامه هشدارهای قبلی درباره احتمال وقوع سیل، تلویزیون ایران از اعلام «وضعیت اضطراری» در شش استان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شاهین فتحی، معاون سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت که در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، گلستان، ایلام و برخی دیگر از استان‌های غربی احتمال وقوع سیل وجود دارد و نیرو‌های امداد و نجات ما در حال آماده‌باش کامل هستند.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، بعد از ظهر روز یک‌شنبه در استان کردستان «بیشترین بارش‌ها» رخ خواهد داد و به تدریج آذربایجان غربی و شرقی «درگیر بارش‌ها خواهند شد».

براساس این پیش‌بینی، بارش‌ها در یکشنبه و دوشنبه صبح «محدوده وسیعی» از شمال ایلام، کرمانشاه و زنجان را در بر می‌گیرد.

از روز شنبه در استان خوزستان نیز حالت «فوق‌العاده» اعلام شده و ده‌ها روستا تخلیه شده‌اند. همچنین ساکنان چندین روستا در دیگر استان‌ها از جمله لرستان جابه‌جا شده‌اند.

در همین حال علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، خبر داد که ۵ هزار و ۲۸۵ نفر از شهروندان مناطق در معرض خطر سیلاب اسکان اضطراری داده شده‌اند.

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان، از قطعی پنج ساعته برق در بندرماهشهر بر اثر سقوط چهار دکل به دلیل وزش شدید باد خبر داد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، روز شنبه خبر داده بود که در این استان حالت «فوق‌العاده» اعلام شده و همه سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران موظف‌اند تا زمان عادی شدن شرایط، مرخصی کارکنان خود را لغو کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، درخصوص سیل‌های اخیر در برخی استان‌های ایران گفت: «در شیراز و یاسوج حدود ۲۰۰ متر رانش داشتیم که کلا جاده را از بین برد.»

او افزود: «در این مدت ۱۱۲ مورد تخریب را شاهد بودیم که مشکلاتی از قبیل کولاک، برف، بارش وجود داشت. ریزش‌هایی که در این زمینه اتفاق افتاد نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر اختلال در راه‌ها ایجاد کرد. ۳۱۴ دستگاه پل از بین رفت و ۵۸۰۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیدند.»

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: «در این مدت ۱۱۱ محور مسدود شدند که ۸۵ محور با تلاش … راهداری باز و قابل تردد شدند. در حال حاضر ۵ محور شریانی ما از جمله یاسوج – شیراز، شاهرود – آزادشهر، آق‌قلا – گرگان و محور قدیم خرم‌آباد – پل دختر بسته بوده که نیازمند اقدامات فنی‌تر هستند.»

در پی ادامه حجم زیادی از بارش در چند روز اخیر در مناطق وسیعی از ایران و جریان یافتن سیلاب‌های متعدد، اخباری از آسیب دیدن آثار باستانی ایران در چندین منطقه نیز منتشر شده است.

در همین حال فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: «بارش‌های اخیر به برخی از بناهای تاریخی این استان آسیب جدی زده است».

وی در عین حال اعلام که به هیچ یک از بناهای تاریخی شاخص شهر اصفهان آسیبی وارد نشده است.

به گفته آقای الهیاری، بارش شدید باران به برخی از خانه‌ها و حمام‌های تاریخی این شهر آسیب وارد شد که اگر نسبت به مرمت آنها بی‌توجهی شود، بارش‌های آینده می تواند آنها را به صورت جدی تهدید کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299816
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما