شنبه 10 فروردین 1398 - 1:16

سکوت موحد شکست؛ سخنان خواندنی و بیسابقه موحد در جمع جوانان

به گزارش بویرنیوز، در دیدار نوروزی جمعی از جوانان شهرستان کهگیلویه با حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده ۴ دوره کهگیلویه بزرگ که در پایان با دعوت از وی برای حضور در انتخابات اسفندماه امسال خاتمه یافت، مسائلی مطرح شد که می‌توان گفت موحد بنا دارد دیگر در برابر تخریب‌ها سکوت نکند تا جایی که می‌گوید نگویید موحد در ۱۶ سال نمایندگی برای کهگیلویه بزرگ چه کرد بلکه باید گفت ” موحد چه نکرد”.

می گویند موحد ۱۶ سال چه کرد؟ بگویید چه نکرد؟

سید محمد موحد در این دیدار گفت: از ۱۱۳۰ روستای کهگیلویه چند روستا برق داشت ؟چند مدرسه، جاده و زیرساخت اولیه وجود داشت؟ با ضرس قاطع می‌گویم ۵ درصد هم نبود! شما جوانان از پدران و مادران خود بپرسید در حوزه دهدشت که مثلاً شاه کلید توسعه را داشت چه امکاناتی وجود داشت؟ ما امکان اینکه در روز از آب شهر سه ساعت استفاده کنیم نداشتیم , امکان استفاده از یک کولر را به درستی نداشتیم ، امکان اینکه یک بیماری را در جای بستری کنیم وجود نداشت ، همه این اقدامات سند دارد ، انجام این اقدامات در زمان نمایندگی من را لطف خدا می دانم .خبری از بهداشت نبود اما بالاخره با تهیه زمین و طی چند سال تزریق بودجه بیمارستان دهدشت ساخته شد.

موحد افزود : در زمانی که من نماینده شدم نه خبری از درمان بود نه خبری از مخابرات بود. همه این مشکلات را چه میگوییم ، در خود شهر دهدشت وجود داشت تا چه رسد به روستاها !

نماینده اسبق مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای زنگنه آن موقع وزیر نیرو بود که وی را از مسیر چرام آوردیم از مسیر چشمه بلقیس ، مردم در رپز ، دو تا سه ساعت آب شرب داشتند که ما توانستیم آب را از چرام به دهدشت منتقل کنیم و آبی پایدار برای مردم مهیا شود .

وی گفت : در سفری همراه آقای هاشمی رفسنجانی بودیم که در همین سفر کلنگ احداث سد کوثر در آن موقع ما و گچساران یک حوزه بودیم بر زمین زده شد. در همان سفر اعتباراتی را برای این منطقه در نظر گرفته شد .

موحد در دفاع از عملکرد خود ادامه داد : در زمانی که من نمایندگی را بر عهده گرفتم باید تا منطقه دیشموک که اکنون یک ساعت و نیم طی می‌کنیم ۶ تا ۷ ساعت آنهم با چندین بار عبور کردن از رودخانه طی می‌کردیم و آن هم با تویوتا ۲۰۰۰ و لندرور! هر کس منکر این کارهاست بسم الله یک مناظره عمومی بگذارد تا مشخص شود!

وی خطاب به حاضران گفت : اطلاع دارید در زمانی که من این مسئولیت را به عهده گرفتم اولین سفرم را به دیشموک و چارروسا داشتم و اولین خواسته آنها این بود که ما مقطع راهنمایی برای ادامه تحصیل دانش آموزان مان نداریم و فرزندانمان در دیشموک باید به ایذه و مالمیر بروند و در حوزه قلعه رئیسی هم می‌گفتند به دهدشت یا این که ترک تحصیل کنند. اینها که قابل انکار نیست! برگشتم ، رفتم پیش آقای رفیق دوست رئیس بنیاد مستضعفان گفتم وضعیت مردم را تشریح کردم و گفتم، جواب خدا را چه می دهید ؟ همان سال دبیرستان در آن حوزه احداث کردیم اینها مربوط به مرکز حوزه بود.

موحد ادامه داد: در زمان ما بحث بخش و شهرستان نبود ،در زمان من قلعه رئیسی و دیسموک و سرفاریاب بخش شد . شهرستانی بهمئی از محالات بود آن هم با جمعیت ۲۷ هزار نفر ! نمی دانم چه اشکالی دارد که هم واقعیت‌ها گفته شود هم نقد ها ، خیلی هم خوب است ما که داعیه بدون عیب و اشکال بودن نداریم ، اما آنچه که انجام شده ، چه شده است؟ چرا از آن ها سخنی گفته نمی شود؟

یک حوزه با این گستردگی، من می توانم ادعا کنم که هیچ قطعه ای از زمین تمام حوزه انتخابیه من نمی تواند فراموش کند که موحد آن را با پای پیاده در نوردیده باشد و من از جاهای مختلف آن خاطره دارم. یه طلبه از حوزه آمده رفته دستگاه قضایی از دستگاه قضایی آمده نه شب می شناسند و نه روز ، نه به زن و بچه و زندگی توجه دارد که حتی زن و بچه اش به طعنه میگویند ما را هم در صف مراجعین قرار دهید تا شما را ببینیم! آن وقت این گونه مورد هجمه قرار بگیرد که ۱۶ سال چه شد؟ ۱۶ سال چه نشد؟ دانشگاه را کی آورد؟ کدام زیرساخت مربوط به ما نیست؟ کدام جاده بعد از ما آسفالت شد؟ کدام پل بعد از ما ساخته شد؟ کدام مدرسه بعد از ما ساخته شد؟ کدام دبیرستان و راهنمایی و بیمارستان ساخته شد؟ وجدان تا کجا رفته است؟ ما در یک سال ۱۸ مدرسه خیری افتتاح کردیم نمی خواهیم به کسی تعرض کنیم اما خدمات نظام را اینگونه زیر سوال نبرید!

نماینده اسبق کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش و در دفاع از عملکرد خود گفت : قرار بود گاز را به لنده ببریم ، خیلی از آقایان به عنوان تمسخر بینی خود را می گرفتند می گفتند بوی گاز ما را کشت!ا ما توجه نکردیم و از شیراز خواستیم برای گازرسانی به لنده کمک کنند ، شیراز نامه ما را به تهران فرستادند، آنها هم گفتند اگر سالانه کپسول مجانی به شهروندان لنده بدهید با صرفه تر است! اما ما مایوس نشدیم، طرح را به خوزستان بردیم آن ها گفتند قابل اجراست و حتی از رودخانه هم بدون مشکل لوله را عبور می دهیم. برای بررسی میدانی خط انتقال لوله دو معاون وزیر را با هلکوپتر از سمت اصفهان آوردیم و قرار شد در بستر رودخانه فرود بیاییم. همراهان ما در هلکوپتر خواب بودن در این لحظه من متوجه شدم که سیم برق که همتراز با بستر رودخانه عبور داده شده بود به گونه ای که هلی کوپتر دارد با آن برخورد می کنند، با عجله فریاد زدم برو بالا که همراهانمان از خواب بیدار شدند و خلبان پس از آن و پس از دیدن وضعیت به ما گفت اگر لحظه ای درنگ کرده بودید و اخطار نمی دادید تا حالا هلیکوپتر ذوب شده بود! عده ای می گویند ۱۶ سال چکار کردی؟ بگویید چه نکردید؟

موحد افزود : در سفر احمدی‌نژاد به یاسوج ما بحث دانشکده فنی چرام را مطرح کردیم ، احمدی نژاد یک حرف بی ربطی زد ، وزیر نفت و وزیر علوم دو طرف من نشسته بودند، به آن ها گفتم واکنشی نشان ندهید ، یادداشتی نوشتم و فوری به احمدی‌نژاد دادم ، نوشتم به عنوان رئیس‌جمهور و میهمان حرمتت کردم وگرنه جوابت را می‌دادم که احمدی‌نژاد از غرور خود پایین آمد و گفت حق می‌دهم به فلانی و نظر وی درست است.

در خصوص صنعت و معدن چرام هم احمدی نژاد دستور تصویب آن را داد در همان جا یکی از اهالی چرام که اتفاقا مخالف سرسخت من هم بود آمد و از من عذرخواهی کرد. حالا پس از من آن دانشگاه همانگونه که در زمان من بود مانده است! فنی و حرفه ای چرام را تا مرحله نازک‌کاری پیش بردیم هنوز همان گونه است.

موحد گفت : شب گذشته مهمانی داشتیم ، این میهمان ما گفت، آقایی از تلویزیون گزارش می داد. آن میهمان ما گفت ، من همانجا گفتم این آقا دارد سیاه‌نمایی می‌کند . من گفتم دورترین نقطه ما روستای سردو است که بهداشت و دبیرستانش از زمان من بوده است.

این نماینده اسبق مجلس افزود: در حوزه لنده یکی از مشکلات اساسی آب شرب بود با حاج آقا تقوی و حاج آقا شرعی رفتیم و پول این آبی که به چهارراه آل طیب و سایر روستاها رسید از ستاد اجرایی امام گرفتیم. شما جایی سراغ ندارید که موحد از آن پول نگرفته باشد و در اینجا هزینه نکرده باشد. نمی گویم شاهکار کردیم. ما نمی گوییم عیب و‌ایرادی نیست اما خودتان را بگذارید جای ما./مهردنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299727
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حکیم زاده گفت:

    درود بر مرد عمل سید محمد موحد

  2. ناشناس گفت:

    درود بر موحد ، تو در قلب ما جا داری

  3. موحد رابایدستایش کرد

    چون ایشان بخش جزعی ازخدماتش رادراین سخرانی بیان نموده ولی مردم دهدشت همه میدانند که خدمات شخصی که ایشان انجام داده بالاتراز عملکرد یه رییس جمهور بوده برای دهدشت نتیجه عملکردایشان بوده که دردورهای گذشته تاحالا مسولیتهای بالای کشوری نصیب مردمان دهدشت گردیده تمام جوانهاش درراس امور ادارات تمام استانها پخش شده بنده یه بویراحمدی هستم تاکنون ایشان ندیدم وهرجای ازکشورمان که رفتم نام نیکش اوازه پرافتخاری برای استانمان برزبانها جاری میباشد استان رابنام موحد میشناسند درود بفرستید برهمچون چهرهای ماندگار

  4. صادق گفت:

    مرد عمل بیا که بعد از تو کهگیلو به فنا رفت…
    فاتحه عدل خونده هست،دیگه مردوم گول برنجو شارژو غذا دادناشو نمیخورن
    دروود بر مردوم فهیم کهگیلویه و بهمءی

  5. رسولیان گفت:

    درودبرموحدمردعمل

  6. سید عبداله صمدی گفت:

    درود خدابرنگین کهگیلویه

  7. نیم طلا کیانی اصل گفت:

    درود وصد درود بر مرد عمل ومردمدار وسید عزیز ارادت همچنان باقی است

دیدگاه شما