چاپ این برگه

۳ روستای شهرستان بویراحمد تخلیه شد/یک روستا تخریب شد

فرماندار شهرستان بویراحمد از تخلیه 3 روستا و تخریب یک روستا بعلت سیل و رانش در این شهرستان خبرداد.

“شاهرخ کناری” با اعلام این خبر، اظهار داشت: روستاهای “مورصفا دشتروم”، “پریکدان” و “لیراب گردوه” در این شهرستان بعلت اینکه در محاصره آب بودن تخلیه شدند.

وی اظهارکرد: در پی سیل اخیر خسارات زیادی به بخشهای مختلف شهرستان وارد شده و خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی نداشته ایم.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در پی رانش زمین یک روستا در آبیدک دهستان زیلایی مارگون 4 واحد مسکونی تخریب و زیر آوار رفتند.

کناری تصریح کرد: تمام طرح های پرورش ماهی در بخش کبگیان و روستای تنگ سریز از بین رفتند، خسارت زیادی به ابنیه و پل ها و تاسیسات شهرستان وارد شده است.

وی ادامه داد: راه ارتباطی بیش از 60 روستای شهرستان هم اکنون قطع است که از این تعداد 35 روستا در بخش مارگون و 20 روستا در بخش لوداب بوده اند.

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در پی سیل برق و آنتن دهی تلفن همراه در بخش لوداب، برق در مناطق دشتروم و سپیدار قطع شده است.

کناری بیان کرد: در سطح شهر یاسوج و مادوان و روستای مهریان با آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی مواجه شده ایم. همچنین در برخی مناطق شهرستان با قطعی آب روبه رو هستیم.

وی اظهار کرد: تا ساعت 11 امروز سه شنبه، ششم فروردین ماه در برخی مناطق شهرستان 230 میلی متر بارندگی داشته ایم.

فرماندار شهرستان بویراحمد اضافه کرد: از مردم انتظار داریم که هم کمک کنند و هم به هشدارهای مسئولان و متولیان امر توجه داشته باشند و آنها را رعایت کنند./ایسنا