دوشنبه 5 فروردین 1398 - 9:36

ضرورت استانی شدن انتخابات از نگاه دکتر وکیلی

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است استانی‌شدن انتخابات گامی برای تأثیرگذاری احزاب در جامعه است.

به گزارش بویرنیوز؛ محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، به تحلیل موضوع استانی شدن انتخابات مجلس پرداخت و گفت: از آنجایی که این مردم بودند که انقلاب کردند و توده مردم را نیز گروه ها و تشکل ها هدایت می کرد، نقش احزاب و گروه ها در هدایت تفکر مردم بسیار مهم است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه حزب را شاخصه توسعه جوامع دانست و افزود: حزب شاخصی بعد از انقلاب اسلامی شکل نگرفت چرا که معمولا احزاب در کشور ما از سوی دولت ها شکل گرفتند و دورانی داشتند و بعد از گذشتن دوران دولت ها، ناپدید شدند.

احزاب به وسیله استانی شدن انتخابات در ساختار اجتماعی ماندگار می‌شوند

وی با بیان اینکه احزاب باید در ساختار اجتماعی ماندگار باشند تا بتوانند تأثیر بگذارند، عنوان کرد: انتخابات تا کنون به گونه ای برگزار شده که چندان از احزاب و تشکل ها استفاده نشده است و تأکیدی بر ضرورت فعالیت احزاب نداشته است اما استانی شدن انتخابات این مهم را زنده می کند.

وکیلی در ادامه با بیان اینکه استانی شدن انتخابات در احیای احزاب بسیار مهم است، ابراز داشت: استانی شدن انتخابات به آن جهت که احزاب معتبر را زنده می کند بسیار اهمیت دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید استانی شدن انتخابات مجلس را مقدمه ای برای تأثیرپذیری جامعه از احزاب و تشکل های سیاسی دانست که هرچه بیشتر جامعه را بیدار می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299463
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما