دوشنبه 5 فروردین 1398 - 9:23

افزایش قیمت CNG از ابتدای خرداد ۹۸

بویرنیوز- براساس مصوبه‌ جدید هیئت دولت، قیمت سوخت CNG از ۱ خرداد ۹۸ با افزایشی ۱۰درصدی از ۴۱۴۰ ریال به ۴۵۳۲ ریال برای هر مترمکعب افزایش می‌یابد. این کار به منظور هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت CNG، تأمین منابع مالی اجرای الزامات ایمنی و کمک به تعویض مخازن وسایل نقلیه با این سوخت صورت می‌گیرد.

هیئت دولت در جلسه‌ هفته‌ گذشته‌ خود به وزارت نفت دستور داد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، نسبت به هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) اقدام کند. بر این اساس از تاریخ اول دی سال ۱۳۹۸ امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی فقط برای خودروهای دوگانه‌سوزی که در کارت شناسایی آن‌ها عبارت “دوگانه‌سوز” یا “دوگانه‌سوز تبدیلی” درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند فراهم خواهد بود.

همچنین این مصوبه پلیس راهنمایی و رانندگی را موظف می‌کند براساس دریافت گواهی تبدیل سامانه سوخت‌رسانی خودرو که توسط مراکز خدمات فنی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده نسبت به اصلاح و تعویض مدارک شناسایی این خودروها و درج عبارت “دوگانه‌سوز تبدیلی” در آن‌ها اقدام کند.

منابع حاصل از این افزایش قیمت به عنوان منابع شرکت ملی گاز ایران محسوب می‌شوند و در راستای اجرای این تصویب‌نامه براساس دستورالعملی هزینه خواهند شد که توسط وزارت نفت با همکاری وزارتخانه‌های کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299456
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    زارت
    قرار بود تا پنج سال آینده cng افزایش قیمت پیدا نکند.
    علی برکت الله

دیدگاه شما