سه شنبه 28 اسفند 1397 - 21:38

پارک علم و فناوری به کمک توسعه کهگیلویه و بویراحمد آمد/محلی برای ایده پردازان و نخبگان استان(+عکس)

به گزارش بویرنیوز، با حضور استاندار استان و قائم مقام معاونت پزوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری استان افتتاح شد.

بر پایه این گزارش، روسای دانشگاههای استان،مدیران استانی و فناوران نیز در این مراسم حضور داشتند. استاندار استان در این مراسم با اشاره به توانمندی های سرشار استان در حوزه های انسانی و منابع طبیعی اظهار داشت: امیدوارم پارک علم و فناوری استان بتواند با استفاده از نبوغ فرزندان این استان، خلاء و فاصله جامعه با فناوری و دانش را پر کند.

دکتر علی محمد احمدی بر تجاری سازی دانش های نو تاکید کرد و گفت: باید به دنبال ساز و کارهایی برای استفاده از ظرفیت مراکز رشد باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت پارک علم و فناوری استان از نیروی ارزشمند جوانی بهره میبرد اذعان داشت:در این برهه تاریخی نیازمند نیروهایی جوان و دانشگاهی هستیم تا بتوانیم به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

احمدی اشاره ای به نگرانی های خود در ساختارهای اداری کرد و افزود:ساختارهای اداری و سازمانی بایستی چالاک و چابک طراحی شوند تا به اهداف خود زودتر دست یابند.

استاندار استان ، ماموریت گرایی و هدفمند بودن را لازمه بهینه نمودن کارکرد اقتصادی و استفاده صحیح از منابع دانست و افزود: سازمان ماموریت گرا همواره بر ریل توفیق در حرکت است.دکتر احمدی از دستگاههای اجرایی خواست تا در یک شرایط رقابتی و کاملا قانونی از توان شرکت های مستقر در پارک بهره ببرند.

قائم مقام معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد آخرین پارک راه اندازی شده در کشور است اظهار داشت: امیدوارم با همت مسوولان در سطح ملی و قول های خوب استاندار استان این عقب ماندگی ها جبران شود.

دکتر کشمیری جامعه محوری را از سیاست های اصلی حوزه فناوری وزارت علوم دانست و افزود: ظرفیت هایی خوبی در این استان وجود دارد که به شرط حمایت از پارک علم و فناوری در اینده خبرهای خوبی از جوانان این استان خواهیم شنید.

وی با اشاره به وجود تجارب موفق در پارک های علم و فناوری کشور گفت: از آقای استاندار خواسته ام تا با بازدید از این پارک ها ، اثر بخشی در اقتصاد، اشتغال و تولید ثروت را از نزدیک مشاهده کند.

در ابتدای این نشست نیز رئیس پارک علم و فناوری استان با ارائه گزارشی از چگونگی شکل گیری این مجموعه در استان به معرفی توانمندی ها و قابلیت های شرکت های مستقر در پارک پرداخت.

گفتنی است ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان در 5 طبقه و با مساحتی بالغ بر 1135 متر مربع در شهر یاسوج قرار دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299336
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما