چاپ این برگه

رونمایی از آمبولانسهای جدید اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد(+عکس)

دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با رونمایی از آمبولانسهای جدید اورژانس ۱۱۵ لحظه های آخر خدمت رسانی در سال ۹۷ را ماندگار به اتمام رساند.

به گزارش بویرنیوز؛ صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی خود در مراسم رونمایی از 4دستگاه آمبولانس تحویلی به نمایندگی از ۱۸ دستگاه آمبولانس اختصاص یافته به استان کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت.

دکتر احمدی قبل از این در برنامه افتتاحیه زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) که یکی از نیازهای ضروری مرکز استان بود شرکت و تأکید نمود: سال ۱۳۹۷ سالی ماندگار برای حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

دکتر اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون بالغ بر ۱۴۰ درصد رشد تعداد آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ را در استان شاهد بوده ایم که این رکود فقط مختص استان کهگیلویه و بویراحمد است یادآور شد: هم اینک ۱۸ دستگاه آمبولانس جدید برای اورژانس115 در نظر گرفته شده که در این مراسم از چهار دستگاه تحویلی آن رونمایی می‌شود.

دکتر ایلامی یکی از نقاط قوت آمبولانسهای جدید را گازوئیلی بودن سوخت آن و پایین بودن مصرف عنوان و اظهار کرد: از لحاظ تجهیزات نیز به روز ترین در آنها نصب شده که این می‌تواند کمک بزرگی به امدادگران اورژانس 115 کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تله کار دیوگرام(نوار قلب از راه دور) نیز در این آمبولانسهای جدید وجود دارد که پزشک مستقر در مرکز بتواند به صورت برخط (آنلاین) نوار قلب را مشاهده و نظر خود را اعلام نماید.

وی همچنین تصریح کرد: تختهای این آمبولانسها از نوع پنوماتیک(بادی) بوده و مریض هیچگونه لرزش خستگی و احیاناً مشکلات جاده ای را احساس نخواهد کرد.

دکتر ایلامی خاطر نشان کرد: از دیگر نقاط قوت آمبولانس های جدید قابلیت انتقال همزمان دو بیمار است.

گفتنی است؛ هم اکنون تعداد 55 آمبولانس 115 در استان وجود دارد که با افزایش ۱۸ آمبولانس دیگر تعداد آنها به 73 دستگاه می رسد.

به گزارش بویرنیوز؛ تعداد پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۴۳ پایگاه زمینی و دو پایگاه هوایی است.