شنبه 25 اسفند 1397 - 14:30

جوانان کهگیلویه و بویراحمد شادی و نشاط نیاز ندارند!

گروه اجتماعی- کهگیلویه و بویراحمد جزو معدود استان هایی است که فاقد سینما است.

به گزارش بویرنیوز، سینما دنای یاسوج را جوانان دهه 50 و 60 به خوبی به یاد دارند، سینمایی کوچیک که گاهی برای خرید بلیط باید مدت ها در صف می ایستادند.

سینما دنا خاطره انگیزترین و مفرح ترین مکان فرهنگی برای جوانان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بود و بخش زیادی از خاطرات جوانان و کودکان دهه های 50 و 60 را به خود اختصاص می داد.

سینما یاسوج چند سالی متروکه و بلا استفاده ماند و در نهایت در سال 86 به واسطه فرسوده بودن و به بهانه ساخت سینمای مجهز و به روز تخریب شد.

حالا پس از گذشت سالها از تخریب این مرکز فرهنگی ارزشمند، سینمایی در یاسوج احداث نشد و همچون دیگر آمار نامیمون، جزو معدود استان های فاقد سینما هستیم.

اگرچه سینما را برخی نیاز دسته چندم و یا غیر ضرور می پندارند، اما واقعیت اینست در کهگیلویه و بویراحمد جوانان و نوجوانان مراکز ویژه تفریح ندارند، سینما به خوبی می توانست کمبود مکان فرهنگی و تفریحی برای جوانان استان را فراهم کند و از طرفی برگزاری تئاتر ها و اکران مستندهای ویژه میتوانست حتی در ارتقاء فرهنگی مطابق با ایران اسلامی گره گشا باشد.

باید پذیرفت این استان جزو استان های افسرده و غمگین است، استانی که به واسطه نبود صنعت و تولید ارزشمند بیکاری در آن موج می زند و همین بیکاری و در کنار آن نبود مراکز تفریحی و فرهنگی فاخر موجب افسردگی مردم نیز شده است.

متولیان فرهنگ باید به مقوله شادی آفرینی و امید و نشاط بخشی در میان جوانان و نوجوانان این دیار قدم های مؤثرتری بردارند، و با ایجاد مراکز تفریحی، فرهنگی و هنری لااقل بخشی از نیازهای روحی مردم غمگین و زود رنج این دیار را پاسخ دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299209
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جوان گفت:

    در این شهر هیچ مرکزی برای تفریح سالم ، تاکید میکنم سالم وجود ندارد و در ایام تعطیل خانواده ها خسته از اینکه چگونه اوقات نوجوانان و جوانهای خویش را بدور از قلیون سراها پر کنند روزها را در خانه ها سر کرده شبها را در پارکها و دیگر هیچ.
    مرکز استانی پیدا نمیشود که اینگونه باشد!!
    بدون سینما-بدون شهربازی مجهز و سرپوشیده-بدون سرزمین بازیهای آبی-بدون مجتمع خرید بزرگ و دیگر هیچ.

  2. ناشناس گفت:

    واقعاسینماخیلی نیازمن خودم دوست دارم فیلم هاروتوسینماببینم تاتوخونه 😔

  3. ناشناس گفت:

    به برکت نمایندگان درمجلس هست 😭😭😭😭😭

  4. ناشناس گفت:

    به برکت همه مسولین استانی و کشوری احسنت

  5. حوا گفت:

    اداره فرهنگ و ارشاد تو استان ما یه اداره بیخود و الکیه و فقط کارمند داره و پول میگیره بدون اینکه کاری واسه مردم فلک زده بدبخت از کل دنیا عقب مونده کاری کنن … تنها کارشون اینه ایام نوروز یه مهتر ببرن وسط پارک واسه مسافرا بزنن همین

دیدگاه شما