شنبه 25 اسفند 1397 - 13:51

سارقان طلافروشی لنده دستگیر شدند(+فیلم)

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن باند حامل سلاح غیرمجاز خبر داد و گفت: این باند قبل از رسیدن به مقصد توسط پلیس استان متلاشی شد.

به گزارش بویرنیوز، سردار مهدی انصاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت ماه رجب گفت: نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 دو تن از همکاران خود را در حادثه تروریستی چابهار و سربندر استان خوزستان از دست داد که شهادت شهید رنجبر و شهید صفری گرچه حادثه تلخی بود اما از منظری باعث افتخار پلیس است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به حادثه تیراندازی به رئیس کل دادگستری، تیراندازی به ساختمان مسکونی کارکنان دادگستری گچساران، سرقت از طلا فروشی و قتل طلا فروش به عنوان حوادث سال جاری اشاره کرد و افزود: پلیس  جامعه محور و مردم محور است و علی‌رغم مشغله در همه حوزه‌ها پای کار است.

این مسؤول به مشکلات اقتصادی و شیب آن به سمت پلیس اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی افزایش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و اگر در این وضعیت  پلیس پای کار نباشد شرایط برای همه دولتمردان سخت می‌شود.

انصاری به اقدامات پلیس در سال جاری اشاره کرد و گفت: استان در سرقت عادی رتبه 32 کشور را دارد که در وقوع سرقت تنها یک استان شرایط بهتری نسبت به کهگیلویه و بویراحمد دارد، کاهش 67 درصدی سرقت مسلحانه و 28 درصدی سرقت به عنف را شاهد هستیم و در نزاع دسته جمعی رتبه 31 کشور هستیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اقدام قاطع پلیس مجرمی را که تمام همدستانش اعدام شده بود بعد از 4 سال متواری شدن در استان یزد دستگیر و به قانون سپردیم.

این مسؤول در خصوص سرقت از طلا فروشی لنده گفت:سرقت از طلافروشی شهرستان لنده تنها سرقت مسلحانه سال 97 بود که سارق شناسایی و به زودی دستگیر می‌شود.

وی به اقدامات پلیس در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: کشفیات مواد مخدر  5 تن و 200 کیلوگرم بود که در سطح شهرها و محورهای مواصلاتی با همکاری پلیس دیگر استانها کشف شد.

انصاری عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری افزایش 12 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است، ضمن اینکه در همین خصوص 1700 نفر تهیه و توزیع کننده مواد مخدر،خرده فروش، قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر و 310 دستگاه ماشین هم توقیف شد.

این مسؤول در ادامه ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در همین خصوص 713 دستگاه انواع ماشین توقیف و بیش از دو هزار و 10 نفر قاچاقچی دستگیر شدند ضمن اینکه کشفیات کالای قاچاق افزایش 24 درصدی را نشان می‌دهد.

انصاری از شناسایی همه مجرمان فضای مجازی و حوزه سایبری خبر داد و با بیان اینکه همه جرائم در حوزه مجازی کشف شد گفت: شناسایی و دستگیری با ارزش یک میلیارد ریال در استان همدان، شناسایی و دستگیری دو نوجوان که با 1500 کارت عابر بانک قصد خالی کردن حساب مردم را داشتند و شناسایی باند که 300 میلیون ریال از حساب مردم در حال کاسبی بود از جمله اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی در ادامه این نشست خبری گفت: در تصادفات درون شهری 20درصد و تصادفات برون شهری 5 درصد کاهش تلفات جانی به ثبت رسیده و در مجموع تلفات فوتی حوادث رانندگی 10درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص دستگیری متهمان تیراندازی به رئیس کل دادگستری استان گفت: برخورد قاطع مرجع قضایی با متخلفان باعث شد عده‌ای به رئیس کل دادگستری سوء قصد کنند که خوشبختانه این افراد دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.

این مسؤول در ادامه از متلاشی شدن باند حمل سلاح غیرمجاز خبر داد و گفت: باند حمل سلاح غیرمجاز از استان‌های مرز نشین قبل از اینکه به مقصد برسند توسط پلیس کهگیلویه و بویراحمد متلاشی و منهدم شدند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات پلیس در چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست اما شادی نباید به هر قیمتی باشد لذا برای جلوگیری از حوادث و تلفات چهارشنبه آخر سال برای تمام شهرها برنامه‌ریزی و بلوک‌بندی شده و افسران ارشد را برای این مکان‌های تعیین کردیم.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال افزود: شعار ناجا در تعطیلات عید نشاط بهاری، نظم و قانونمندی است که در راستای خدمت به مردم و تحقق این شعار در ایام نوروز 130گشت در درون و برون شهرها امنیت مردم را کنترل می‌کنند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نوروز 98 تمام 61 تفرجگاه استان تحت پوشش پلیس قرار می‌گیرد و پلیس تا با ایجاد 21 ایستگاه در ورودی شهرها تا پایان تعطیلات نوروزی در 16 فروردین به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش بویرنیوز، 16 اسفند دو موتورسوار مسلح طلافروشی مطهری در شهرستان لنده استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد دستبرد قرار دادند.

فیلم لحظه سرقت:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299204
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسعود گفت:

    بابا چرا تیتر خبری رو بد می نویسید؟ یه جا میگید سارقان دستگیر شدند و یه جا میگید که شناسایی شدند

دیدگاه شما