جمعه 24 اسفند 1397 - 10:34

هدیه ویژه مدیرکل بنیاد شهید کشور به خانواده شهدا در آستانه نوروز/ نخستین های فرهنگی بنیاد شهید از زبان دکتر یارنسب(+عکس و فیلم)

مجله ای کم نظیر از شهدای شاخص از تمام زوایا و اسناد بدست آمده از آن شهدا منتشر شده است که در نوع خود کاری متفاوت بوده است.

اسکندر یارنسب؛ مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور به مناسبت روز شهید میهمان گفت و گوی زنده خبری از شبکه خبر بود.

دکتر اسکندر یارنسب در ابتدای این گفت و گو، اظهار داشت: اگرچه همه مکان ها و زمان ها مال خداوند متعال است اما برخی مکان ها و زمان ها متفاوت است، انسان ها همه در انسانیت مشترک هستند اما برخی ها مثل انبیاء، ائمه اطهار و معصومین جایگاه و قداست خاصی دارند.

یارنسب ادامه داد: شهدا هم افراد متفاوتی هستند و جزو برگزیدگان هستند، حماسه ها، رشادت ها آنها  و فدا کردن بزرگترین سرمایه که جان و زندگی شان بود باعث تفاوت شهدا با دیگران و به تبع تفاوت روز شهید با دیگر روزها شده است.

وی ضمن بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی سالروز تاسیس بنیاد شهید را بعنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کرده، افزود: دلیل اینکه 22 سال 58 یعنی 13 ماه پس از انقلاب بنیاد شهید احداث شد به نگاه دوراندیشانه حضرت امام برمی گردد، اینر روز برای تکریم و تجلیل شهدای قبل و بعد از انقلاب ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید به برنامه های فرهنگی بنیاد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و بیان کرد: ترویج فرهنگ شهادت و گرامیداشت این عزیزان متعلق به یک روز نیست، این روز درواقع نمادی است، اگرچه یک روز است اما ما یک هفته از 12 تا 22 اسفند را به این موضوع اختصاص می دهیم.

** ما برنامه های مختلف و متنوعی تدارک دیدیم، از سال 92 تاکنون 5 کنگره ملی با حضور رئیس جمهور ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری برگزار شده است.

** ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا با حضور معاون اول رئیس، وزير اطلاعات علوي و معاون رييس جمهور؛ حجت الاسلام و المسلمین شهيدي و سایر شخصیت های ملی و خانواده شهدا برگزار شد.

** امسال از 22 نفر از خانواده شهدا از کل کشور تجلیل شد.

** 3 قطعه فاخر هنری در گرامیداشت این سرمایه های عظیم رونمایی شد.

** برگزاری همایش سراسری روز بزرگداشت شهدا به صورت همزمان در سراسر ایران

** برای اولین بار در روز تولد حضرت زهرا(س) از 20 نفر از زنان جانباز تجلیل کردیم

دکتر یارنسب در بخشی از سخنانش به نقش آفرینی زنان در تمامی صحنه های انقلاب و پس از آن، گفت: زنان همیشه همراه بودند هرجایی مردان حضور داشتند زنان نیز پا به پای آنان رشادت و جانفشانی کردند، از همین رو ما برنامه های ویژه ای هم برای زنان جانباز و شهید و هم مادران، همسران شهدا تدارک دیدم.

** جایزه تحصیلی ایثار برای دانشجویان برتر و ممتاز

** جشنواره ملی رسم سرخ برای اولین بار اتفاق افتاد و به آثار برتر جوایزی داده شد

** میهمانی لاله ها و احتزاز پرچم در سراسر کشور

** کاشت درخت به نام و یاد هر شهید

اینها بخش هایی از برنامه های فرهنگی بنیاد شهید برای گرامیداشت روز شهید و مقام شامخ این عزیزان بوده است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور ادامه داد: برای اولین باردر کنگره از افرادی تجلیل شد که در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است، امسال قدردانی ما محدود نبود، تجلیل ها هم دوران دفاع مقدس، هم جنگ و هم پس از آن را شامل شده است.

اسکند یارنسب اظهار داشت:امسال به مناسبت 40 سالگی انقلاب، فعالیت های ما40 روزه بود از 12 بهمن تا 22 اسفند و شاید یکی از تفاوت ها با سایر سال ها نیز مدت زمان و برنامه های ویژه و نخستین در سال جاری بود، از جمله آن انتشار مجلات کم نظیر از شهدای شاخص از تمام زوایا و اسناد بدست آمده از آن شهدا که در نوع خود کاری متفاوت بود.

دکتر یارنسب خاطر نشان کرد: مهمترين ويژگي اين كنگره اين بود كه كل مدعوين خانواده شهداي جامعه اطلاعاتي كشور از وزارت اطلاعات،حفاظت اطلاعات ارتش،سپاه ،ناجا ،وزارت دفاع بودند و٢٢نَفَر خانواده جامعه اطلاعاتي كشور در اين كنگره تجليل شدند .وبراي اولين بار در اين ٤٠سال از خانواده شهداي مظلوم جامعه اطلاعاتي كشور تجليل شد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما