جمعه 24 اسفند 1397 - 8:30

آیا بازارهای کهگیلویه و بویراحمد اصلا متولی دارند؟/ظلم به مردم این بار توسط کارخانه داران

برخی از کارخانه‌داران شن و ماسه در یاسوج به صورت خودسر نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده‌اند که موجی از نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش بویرنیوز، در روزهای اخیر کارخانه‌داران شن و ماسه در یاسوج همان راهی را که قصابان رفتند، برای افزایش قیمت محصول تولیدی خود برگزیدند و این موضوع سبب موجی از نگرانی‌ها در بین مردم شده است.

پیش از این بارها نیز قصابان یاسوجی بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت گوشت اقدام کردند به گونه‌ای که تشرهای مسئولان به جایی نرسید و در نهایت همان قیمت مورد دلخواه قصابان بعد از کش و قوس‌ها فراوان و بازی با روان افکار عمومی مصوب شد.

این بار در یک اقدام غافلگیرانه کارخانه‌داران شن و ماسه همان راهی را که قصابان رفتند برای افزایش قیمت انتخاب کردند تا این بار نیز بازاریان، بازار را تنظیم کنند و مسئولان و متولیان امر حرفشان خریداری نداشته باشد.

شن از 10 هزار و 500 تومان بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار یک شبه به 19 هزار تومان و ماسه شکسته از 13 هزار تومان به 22 هزار تومان رسید تا تشرهای استاندار برای تعادل در بازار بر باد هوا بماند و راه به جایی نبرد و تنها در حد حرف باشد.

برخی نیز به بهانه‌های مختلف از جمله خراب بودن ماشین آلات مورد نیاز همچون لودر ، شن و ماسه انباشت شده را عرضه نمی‌کنند تا فشارها بر گرده مردم برای افزایش قیمت‌ها بیشتر شود و به ناچار مردم نیز این افزایش قیمت غیر منطقی شن و ماسه را بپذیرند.

مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک ماه اخیر برخی کارخانه‌داران شن و ماسه در یاسوج به صورت خودسرانه و  به شکل افسار‌گسیخته و بدون مصوبه کمیسیون صنعت و معدن اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند

رضا زیرایی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده هرگونه افزایش قیمت کالا و محصولات تابع مصوبات استانی ناشی از قصور دستگاه‌های متولی است.

وی عنوان کرد: قانون گذار نرم افزار و سخت افزار لازم را در اختیار قیمت گذار قرار داده و امکانات نرم افزاری همان کمیسیون‌های است که مصوبات آن لازم الاجرا است.

زیرایی ابراز کرد: اگر افزایش قیمت تولیدات شن و ماسه توجیه پذیر بوده و بنا به پیشنهادات آنالیزی حق افزایش قیمت را داشتند، پس چرا در کمیسیون‌های اداری این حق را برای آنها در نظر نمی‌گیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299126
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آفران بر همتتان
    بابا به خدا دشتروم دیگه شن وماسه نداره وگرنه به کمک مردم ومسئولین می آمدند
    حداقل حالا که اینجوری شده مسئولیت ها را به دشترومی ها بدین تا بازار شن وماسه را کنترل کنن
    تشر هم دیگه فایده ای نداره ولی برای شخص تشر زننده ضرر هم داره

  2. ناشناس گفت:

    سلطان ها راپید ا کنین

دیدگاه شما