چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 13:07

قابل توجه مردم کهگیلویه و بویراحد/هوای این حیاتی ترین سرمایه مان را داشته باشیم

گروه اجتماعی- با نزدیک شدن به پایان سال و در آستانه سال نو مردم طبق رسوم کهن خانه تکانی می کنند.

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر مناطق کشور با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید، شست و شو و خانه تکانی را در صدر یکی از مهم ترین برنامه های خود دارند.

اما موضوعی که شاید در این میان حساسیت آن کمتر به چشم می خورد مساله “آب” است.

استان کهگیلویه و بویراحمد اگر چه بعنوان استانی پر آب به شمار می ورد اما به عینه می بینیم در تابستان عمده مناطق شهر درگیر با تنش آب و قطعی مکرر آب می شوند، و همین امر زنگ خطری که بدانیم همچین هم آب فراوانی در اختیار شرب و آشامیدن نداریم.

قطعا سپردن فرش و پتو به مراکز پیشرفته شست و شو و خشکشویی که آب کمی مصرف می کنند، هم کاهش مصرف آب و هم تمیزی بهتر را به همراه دارد.

باید بدانیم نیاز نیست برای چند برگ درخت و یا زباله کل حیاط را با آب شرب بشوییم، میتوان ابتدا جارو زد و سپس با آب پاشی به محیط اطراف نشاط داد.

شست و شوی مدام ماشین در منزل ابدا توصیه نمی شود این کار علاوه بر اینکه به مرور زمان باعث خوردگی خودرو می شود آب بسیار زیادی را هدر می دهد.

به گزارش بویرنیوز، آب بعنوان مهم ترین سرمایه انسان به شمار می رود و چندان هم در استان ما فراوان نیست، این موضوع وقتی قابل درک است که بدانیم برخی مناطق خوش آب و هوای یاسوج روزانه چند ساعت و یا کل روز دچار بی آبی شدند.

با مصرف بهینه آب فرصت استفاده از این ماده گرانبها را نیز به دیگران هدیه دهیم و عبور از تابستان خشک امسال را راحت تر کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299056
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    گرمسیر ترسال وابیه.حضرات اب دارند.نونم سیچه یاسیچه ول نیکنن؟

  2. ناشناس گفت:

    در اینکه باید در آب صرفه جویی کنیم و مصرف بهینه باید الگوی ما باشه شکی نیست اما بیشتر قطعی اب بدلیل سوء مدیریتهاست

دیدگاه شما