چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 10:00

وعده نماینده بویراحمد محقق شد، دغدغه بزرگ مرکز کهگیلویه و بویراحمد از بین رفت

گروه اجتماعی – نبود یک زایشگاه مجهز یکی از دغدغه های مهم مردم و از خواسته های بحق مردم بود.

به گزارش بویرنیوز، همواره مردم و مخاطبان از وضعیت زایشگاه در استان گله داشته و اخبار مربوط به مرگ نوزاد همواره خبرساز شده بود که غلام محمد زارعی بارها وعده داد این مشکل را حل خواهد نمود.

امروز و با پیگیری نماینده بویراحمد برای جذب اعتبارات و تلاش مسئولان دانشگاه شاهد بهره برداری از زایشگاه مجهز بیمارستان امام سجاد در آخرین روزهای سال 97 خواهیم بود.

روزش شنبه با حضور مسئولان استان این پروژه بزرگ که به طور کامل نیاز مرکز استان را مرتفع خواهد نمود به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است این زایشگاه با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع از اسفندماه سال 93 به صورت فاز به فاز آغاز شد و برای ساخت آن 40 میلیارد هزینه شده است.

این پروژه دارای 14 اتاقLDR  (اتاق زایمان) بوده که از این تعداد سه تخت مربوط به LDR پره اکلامپسی(مادران مبتلا به پرفشاری)، یک اتاق زایمان در آب و یک اتاق برای اعمال اورژانسی زنان است.

تعداد ورودی سالیانه زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج پنج هزار زایمان بوده که میانگین ماهیانه آن 450 مورد است.

زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج دارای یک اتاق تحت نظر چهار تخته بوده که داخل هر اتاق دو کنسول مجزا برای مادر و نوزاد وجود دارد و همچنین دارای اتاق‌های LDR تک نفره، سیستم احضار پرستار، سالن انتظار، 6 ldr فتال مانیتورینگ، 6 مانیتورینگ علایم حیاتی، 8 سونوکید، 6 صندلی تخت شو، 3 ساکشن پرتابل، 2 الکتروشوک، 2 الکتروکاردیوگرافی، یک الکتروکوتر، یک تخت جراح، یک ماشین بیهوشی و یک سونوگرافی داپلر با پروب شکمی و واژینال است.5-142-

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299047
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خداروشکر

  2. همشهری گفت:

    خدمت بی منت همچنان ادامه دارد.

دیدگاه شما