چاپ این برگه

سامانه بارشی وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز پنجشنبه آتی با ورود سامانه بارشی به جو استان، در بیشتر مناطق بارش باران و در مناطق سردسیری بارش برف پیش بینی می شود.

به گزارش بویرنیوز، ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تحلیل نقشه های پیش یابی و الگوهای مختلف هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به جو استان خبر می دهد.
وی افزود: طی روز پنجشنبه 23 تا جمعه 24 اسفند ماه و از شنبه شب 25 تا دوشنبه 27 اسفند صبح ناپایداری هایی به صورت بارش باران و رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق سردسیری بارش برف پیش بینی می شود.
بهره مند بیان کرد: این پیش بینی با توجه به نقشه های امروز تحلیل شده چنانچه در الگوهای جوی تغییراتی حاصل شود اطلاع رسانی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میانگین بارش باران در سال زراعی جاری یعنی از ابتدای مهر تاکنون به 652.1 میلیمتر رسیده در حالی که میانگین بارندگی در مدت مشابه پارسال در این استان 178 میلیمتر باران بود.
وی ابراز داشت: میزان بارش باران ابتدای سال جاری تاکنون در شهر یاسوج به 832.4 میلیمتر رسیده است و این شهر پس از 10 سال ترسالی را تجربه می کند.
میانگین بلند مدت بارندگی در دهدشت 485.1، دوگنبدان 420.5، امامزاده جعفر 409.8 و در لیکک 386.9 میلیمتر است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 16 هزار کیلومتر مربع، یک درصد از مساحت ایران را در اختیار دارد.