دوشنبه 20 اسفند 1397 - 22:57

وکیلی پرچم اصلاح طلبی را در مجلس به اهتزاز درآورد؛ نمایندگان پایداریچی بحث را به دعوا کشاندند + (عکس و فیلم)

نطق اصلاح طلبانه وکیلی در مجلس که موجب عصبانیت شدید دلواپسان شد/تهدید نمایندگان مردم عملی خلاف امنیت ملی است

🔹زاهدی نماینده کرمان در مجلس در خصوص عبادت برخی نمایندگان از جمله دکتر وکیلی با رئیس دولت اصلاحات، این اقدام را در خلاف منافع ملی بیان کرد.

وکیلی در پاسخ به این اظهارات گفت: باید بگویم خلاف منافع ملی آنجایی انجام شد که با تنگ‌نظری و فتنه‌انگیزی بخشی از سرمایه انسانی کشور را به حاشیه بردیم.

وی ادامه داد: خلاف منافع ملی آنجایی بود که رئیس جمهوری که هشت سال کشور را اداره کرد در گوشه و کنار کشور سفر می‌کند و سخنرانی آزاد دارد و تمام مرزهای رسمی کشور را زیر سوال می‌برد، اما کسی به او معترض نمی‌شود. نه رئیس جمهوری که در گوشه‌ای نشسته است و جز دعوت به وحدت و رحمت حرف دیگری ندارد.

این سخنان وکیلی را برخی نمایندگان از جمله ذوالنور نماینده مردم قم برنتابیدند، نمایندگان جبهه پایداری با حضور در جایگاه هیئت رئیسه ضمن قطع کردن سخنان نماینده امید تهران، بحث و مناظره را به دعوا و عربده کشی کشاندند.

💢و اما ویدئو امروز تنش در مجلس حاوی چند نکته است:

▪️اولین موضوع که به خوبی نمایان بود عدم تاب آوری سخنان طرف مقابل توسط اصولگرایان مجلس است، با اینکه نمایندگان اصولگرا وقت های مختص به خود داشتند اما در اقدامی غیر حرفه ای و متعصبانه، مانع از ادامه سخنرانی دکتر وکیلی شدند، نمایندگان جبهه پایداری گویا مجلس را با جای دیگر اشتباه گرفته اند که راه چاره را در عربده کشی و قطع کردن سخنان یک نماینده دیدند!

▪️به نظر می رسد ضروری است این نمایندگان تمرین کنند که بتوانند سخن مخالف عقیده خود را هم بشنوند، همانطور که در رسم اسلام نیز اینچنین است، اگر مسلمانی آزاده هستیم قطعاً باید خودخواهی را کنار بگذاریم.

▪️دکتر وکیلی نشان داده است نگاه اصلاح طلبانه خود را بدون ترس و واهمه با شجاعت مثال زدنی بیان کرده، او نه اهل لابی است و نه بخاطر منافع مثل برخی از مدعیان اصلاح طلبی، چراغ خاموش از کنار مسائل رد شده است.

▪️اگرچه همه محمد علی وکیلی را نماینده دولت تدبیر و امید میدانند اما این نطق و دیگر سخنرانی های او در مجلس نشان داده است ابراز خواست عموم و دفاع از معیشت و اقتصاد مردم اولویت دار ترین مسأله برایش است، او حاظر است برای مردم دولت مطبوعش را نیز به چالش و نقد جدی بکشاند.

در ادامه فیلم تنش امروز مجلس را می‌بینید:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=298918
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویر احمدی گفت:

    درود بر دکتر عزیز الحق که با نطق شیوا رسا ی خود بدون ترس واهمه ایده خود را بیان کردی

  2. حسن گفت:

    جونم من نفس دكتر وكيلي

  3. ناشناس گفت:

    درود برسیدمحمد خاتمی ودکتر وکیلی

  4. ناشناس گفت:

    فراموش نکنید که وکیلی بویر احمدی هستش فضولی نکنید

  5. گمنام گفت:

    ماشالله کر لر، این دوستان کارشان هوچی گری و شلوغ و دروغ است، اما این دفعه با شیر پیای لر طرف شدند

  6. منصف گفت:

    همیشه ادمهایی که کم میارن و ضعیف هستند با داد و فریاد میخوان ضعفشون را بپوشند بیشتر این معترضین با گفتن کلمه فتنه دنبال نان و مقامند

  7. صادقی گفت:

    واقعا دستتون در نکنه جناب آقای وکیلی. بسیار درست فرمودین. تعجبم از آدماییه که یه لباس مقدس پوشیدن و مفهوم اون لباس رو نمیدونن. حتی اگه حق با اونا باشه حق اینطور برخورد کردن رو ندارن. پیامبر و امامانمون هم در اون دوران به افراد فرصت می دادن و می بخشیدن پیش این جماعت بخشش مفهومی نداره. باور کنید رفتار همین دست آدما مردم رو از خیلی چیزها دلزده و سرد کرده. برید صبر و متانت رو یاد بگیرین. خدا وند بر بخشش و مهربانی و گذشت خیلی تاکید کرده به خدا.. برن یه بار دیگه بخونن اسلام واقعی دنبال چی بود.

  8. پایدار گفت:

    درود بر خاتمی درود بر دکتر وکیلی

  9. امید گفت:

    الحق که خون مردم به رغم مشکلات اقتصادی بجوش امد ازبیانات شیوا وحق طلبانه فرزندخلف اریوبرزن دکتروکیلی که هرجالازم باشد ومواضع حق باشدبی واهمه دولت وسیاسیون چپ وراست ومعامله گرها رامی کوبد این هست اصالت لر

دیدگاه شما