یکشنبه 19 اسفند 1397 - 23:14

سلاخی سلامت در کشتارگاه دشت روم یاسوج/لزوم ورود مراجع قانونی/باید حتما فاجعه انسانی در کهگیلویه و بویراحمد رقم بخورد؟

کشتارگاه صنعتی یاسوج بعنوان استاندار ترین و بهداشتی ترین واحد کشتارگاهی کهگیلویه و بویراحمد این روزها اما به لطف عدم برخورد با عرضه کننده گان غیر قانونی گوشت در دشت روم به حاشیه رفته است.

به گزارش بویرنیوز، نبود گوشت قرمز در ماه های اخیر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به چالشی برای مدیران تبدیل شده بود.

علاوه بر نگرانی های مردم از ناتوانی مسئولان در مدیریت بازار، در این میان یکی از بهداشتی ترین و مجهز ترین واحد‌های کشتار کشور نیز دچار فراز و نشیب های جدی شد و کارگران آن در آستانه اخراج قرار گرفتند.

البته این تمام ماجرا نبود، تعیین غیر منطقی قیمت ها در نهایت موجب قوت گرفتن مراکز غیر رسمی عرضه گوشت در مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.

واحد‌های فعال در دشت روم بدون داشتن فاکتور های اولیه بهداشت و سلامت در محیطی کثیف اقدام به ذبح و عرضه گوشت گوسفندی می کنند، گوشت هایی که بدون اخذ مجوز سلامت آنهم با تفاوت فاحش از قیمت تنظیم بازار به دست مردم بیچاره می رسد.

متاسفانه علیرغم هشدار تمامی رسانه ها و مراکز بهداشت بر لزوم جمع آوری واحد‌های کشتارگاهی بین راهی، اما مشخص نیست با کدام پشتوانه روزانه چندین کیلو گوشت گوسفندی در محورهای استان از جمله دشت روم خارج از چرخه سلامت عرضه میشود.

800 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد!/ سلامتی مردم چقدر برای مسئولان مهم است؟!

به گزارش بویرنیوز، مراکز کشتار غیر مجاز که تنها در منطقه دشت روم روزانه بیش از 300 لاشه گوسفند در فضایی کثیف و ناسالم کشتار می شوند، و گوشتی بدون تایید بهداشت و بدون هیچگونه آزمایش و اطمینان از سالم بودن گوسفند به مردم عرضه می شود.

جای تعجب دارد با وجود بیماری های خطرناک قابل انتقال از دام به انسان اما هیچگونه برخورد ملموس و قابل توجهی با مراکز غیر مجاز عرضه دام به ویژه در منطقه دشت روم، دارشاهی، مادوان و تنگاری نمی شود.

به گزارش بویرنیوز، خواسته مردم از دادستان استان ورود به ماجرا و برخورد با سهل انگاری ها در زمینه عرضه خارج از چرخه و غیر بهداشتی گوشت در یاسوج است، قطعاً عدم نظارت و تعطیل نکردن کشتارگاه های غیر رسمی و کثیف میتواند زمینه فاجعه انسانی را رقم بزند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=298881
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    اگر در جلسه شورای تامین قصابی های یاسوج حاضر میشدن گوشت رو به قیمت تنگاری دشتروم به مردم بفروشن توی همان جلسه دستور تعطیلی قصابی های تنگاری صادر میشد .
    نه قصابی های یاسوج و نه نمایندگان صمت با این خواسته که کاهش قیمت گوشت برای مردمان محروم و بزرگوار شهر یاسوج بود موافقت نکردن .گوشت همان گوشت ه ولی انصاف در شهر نیست .

  2. علی هستم گفت:

    با سلام
    جهت اطلاع اگه همین کشتار های سیار نبودن الان گوشت کیلویی ۲۰۰ تمن بود

  3. امیرعباس گفت:

    فقر فرهنگی بیداد میکنه تو استان…

  4. مهرداد گفت:

    باسلام خدمت مدیر محترم بویر نیوز
    ببیند اولا دامپزشکی باید اقدام می کرد که متاسفانه آقای بهمنش فقط در مورد این مسئله مهم با وجود بیماریهای مشترک خطرناک بین انسان ودام راحاحت با این مسئله کنار می آید همه چیز را کنار گذاشته این وظیفه دامپزشکی است نه قوه محترم قضا .بهمنش فقط داره تعریف می کنه

  5. صیادی گفت:

    مسئول فقط حقوق ماهیانه خودش را میشناسه. کار به کار مردم نداره که. بابا فاتحه دولت را باید داد.

  6. بویراحمدی گفت:

    سلام ووقت بخیر
    این اتفاق خوبیه ک به سلامتی مردم احترام می‌داریم اما فاصله این قصابی ها تا یاسوج یخورده زیاده وشاید بگیم نظارت کمه اما چرا فقط گیردادین به دشت روم،ایا تا فعلا کسی بلهزار ک 3کیلومتری مرکز شهره بازرسی نرفته ک ببینن اوضاع چقدر افتضاحه ک متوجه بشن دشت روم پیش قصابی های بلهزار خیلی بهداشتی تره،شبا ساعت 2شب کامیون کامیون گوسفند میبرن تو خونه هاشون وقصابی ها هم ک مغازه هاشون مال خودشونه وراحت هرکاری دلشون بخاد انجام میدن اگه بازرسی واقعا نظارت داره چطو تا الان ب بلهزار سرنزده
    وسلام

  7. مصطفی گفت:

    بویرنیوز محترم.شما اگه میخواین مسئله ای رو نقد کنید ،باید منصفانه باشه،شما بگید این مردم بدبختی که اومدن اونجا قصابی زدن هر کدومشون چندین خانواده رو نان میدن،اگه از کار بیکار بشن باید کجا برن شکم زن و بچشون ارو سیر کنن.همه ما میدونیم هرچی فساد تو جامعه هست ریشه در فقر و بیکاری داره.پس اگه نقدی میکنید انصاف رو در نظر داشته باشین،کار درست اینه که اینها کارشون رو با نظارت دامپزشکی ادامه بدن.

  8. ناشناس گفت:

    با سلام وعرض خسته نباشید تشکر از مدیریت محترم بویر نیوز :ببیند اولا اینکه اداره کل دامپزشکی باید یه فکری به حال این کشتار میکرد نه اینکه مدیرکل فقط بیاد تو برنامه صدا وسیما از خودش تعریف بکنه که چه کار کردم وچه کار می کنم بابا بیا یه فکری به حال اینها بکن واقعا دامپزشکی این چند سال خیلی ضعیف عمل میکنه وعملکرد خوبی نداشته

دیدگاه شما