چاپ این برگه

قابل توجه مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی/گله مندی مردم کهگیلویه و بویراحمد از پزشکان

گروه اجتماعی- شاید به جرات بتوان کهگیلویه و بویراحمد را استانی دانست که مردمش مراجعات بسیار زیادی به مراکز درمانی و بیمارستانی دارند.

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلویه و بویراحمد به جرات یکی از مشتریان پر و پا قرص پزشکان هستند، به گونه ای که علاوه بر شلوغی بیش از حد مراکز درمانی و بیمارستانی یاسوج در شیراز نیز بخش زیادی از بیماران و مراجعان به مراکز درمانی این استان را شامل می شوند.

از این موضوع که باید کالبد شکافی شود و این حجم از بیماری و آنهم در استانی کوچک و کم جمعیت بررسی علمی و منطقی شود و حداقل از حجم بیماری ها کاست، نکاتی را مردم در چالش بویرنیوز(نظر دهید؛ پزشک‌ها برای ویزیت شما چقدر وقت می‌گذارند؟/ در مطب پزشکان هزینه‌ها را چگونه پرداخت می‌کنید؟ نقدی یا از طریق دستگاه کارت خوان) مطرح کردند که باید مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آنرا تبیین کند:

داروهای بی حساب و کتاب!

نوشتن اقلام زیاد دارو و بعضا معرفی به داروخانه های خاص از عمده ترین گلایه مندی های مردم استان از پرشکان است، برای مردم جای سوال چرا اینقدر دارو و حالا که این تعداد دارو در نسخه نوشته می شود چرا حتما باید به فلان داروخانه مراجعه شود.

با توجه به اینکه خود داروها عوارض دارند و به هرحال شیمیایی هستند و تاثیرات بدی هم دارند، لااقل باید جلوی تجویز بیش از حد داروها گرفته شود.

داستان نا تمام نوبت دهی 

از طرفی نوبت دهی نامناسب، نبود نوبت پزشکان در هفته های متمادی بخشی از ایرادات مردم به سیستم های نوبت دهی در کهگیلویه و بویراحمد است.

پزشکان برای مردم وقت نمی گذارند

یکی دیگر از ایرادات عمده مردم و مخاطبان بویرنیوز، عدم تخصیص وقت مناسب به بیمار است.

مردم می گویند؛ حالا که پول می دهیم باید به درستی و با دقت معاینه شویم، قابل قبول نیست زمان چند دقیقه ای کوتاه که برای بیمار گذاشته می شود و دست آخر هم تشخیص های نادرستی انجام شود.

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلویه و بویراحمد ایراداتی نسبت به نحوه نوبت دهی، نسخه هایی که پیچیده می شود، زمانی که توسط پزشکان برای بیمار گذاشته می شود و البته وضع بیمارستان ها دارند و باید به ایرادات مردم پاسخ مناسبی داده شود.