شنبه 18 اسفند 1397 - 9:35

قابل توجه مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی/گله مندی مردم کهگیلویه و بویراحمد از پزشکان

گروه اجتماعی- شاید به جرات بتوان کهگیلویه و بویراحمد را استانی دانست که مردمش مراجعات بسیار زیادی به مراکز درمانی و بیمارستانی دارند.

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلویه و بویراحمد به جرات یکی از مشتریان پر و پا قرص پزشکان هستند، به گونه ای که علاوه بر شلوغی بیش از حد مراکز درمانی و بیمارستانی یاسوج در شیراز نیز بخش زیادی از بیماران و مراجعان به مراکز درمانی این استان را شامل می شوند.

از این موضوع که باید کالبد شکافی شود و این حجم از بیماری و آنهم در استانی کوچک و کم جمعیت بررسی علمی و منطقی شود و حداقل از حجم بیماری ها کاست، نکاتی را مردم در چالش بویرنیوز(نظر دهید؛ پزشک‌ها برای ویزیت شما چقدر وقت می‌گذارند؟/ در مطب پزشکان هزینه‌ها را چگونه پرداخت می‌کنید؟ نقدی یا از طریق دستگاه کارت خوان) مطرح کردند که باید مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آنرا تبیین کند:

داروهای بی حساب و کتاب!

نوشتن اقلام زیاد دارو و بعضا معرفی به داروخانه های خاص از عمده ترین گلایه مندی های مردم استان از پرشکان است، برای مردم جای سوال چرا اینقدر دارو و حالا که این تعداد دارو در نسخه نوشته می شود چرا حتما باید به فلان داروخانه مراجعه شود.

با توجه به اینکه خود داروها عوارض دارند و به هرحال شیمیایی هستند و تاثیرات بدی هم دارند، لااقل باید جلوی تجویز بیش از حد داروها گرفته شود.

داستان نا تمام نوبت دهی 

از طرفی نوبت دهی نامناسب، نبود نوبت پزشکان در هفته های متمادی بخشی از ایرادات مردم به سیستم های نوبت دهی در کهگیلویه و بویراحمد است.

پزشکان برای مردم وقت نمی گذارند

یکی دیگر از ایرادات عمده مردم و مخاطبان بویرنیوز، عدم تخصیص وقت مناسب به بیمار است.

مردم می گویند؛ حالا که پول می دهیم باید به درستی و با دقت معاینه شویم، قابل قبول نیست زمان چند دقیقه ای کوتاه که برای بیمار گذاشته می شود و دست آخر هم تشخیص های نادرستی انجام شود.

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلویه و بویراحمد ایراداتی نسبت به نحوه نوبت دهی، نسخه هایی که پیچیده می شود، زمانی که توسط پزشکان برای بیمار گذاشته می شود و البته وضع بیمارستان ها دارند و باید به ایرادات مردم پاسخ مناسبی داده شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=298801
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    مگر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج معاون درمان هم دارد ؟

  2. ظ گفت:

    با سلام
    سیستم نوبت دهی که واقعا جای تاسف داره
    صف های کلینیک رو ببینید. مسئولان یک بار بشینید و اینترنتی یه نوبت بگیرید ببینید چه اوضاعی داره

  3. محمد گفت:

    یک ایراد به غیر از اینها هست اینه واقعا خیلی برای یک مرکز استان زشته که بک سونوگرافی خانم بیشتر نیست و اینم که منشی های این سونو گرافی مردم رو پاس میدن من برج ۱۱ سال گذشته سونو برای خانمم نوشتن بردم گفتن برو بعد از عید بیا بعد از عید رفتم گفتن دکتر نیست تا برج ۳ برج ۳ رفتم گفتم نوبت تا دوماه دیگه نداریم دو ماه دیگه بیاد بعدش رفتیم باز گفتن خانم دکتر نیستش و تا یک هفته پیش که رفتم و مجدد گفتن نوبت نداریم تا بعد از عید این واقعا عادلانه هست یک نوبت حدود ۱۴ ماهه هنوز گیر نیومده باشه چرا این شهر فقط یک سونوگرافی خانم داره ؟ لطفا به طور جد پیگیری نمایید.

  4. سامان گفت:

    در جواب دوست عزیز محمد
    انتقاد شما به جاست
    ولی امکان کار مداوم فرد باردار در محیط سونوگرافی وجود نداره به خاطر اشعه
    برای بیماران چون لحظه ای هست مشکلی نداره
    اون خانم دکتر خودش باردار بود زمان مورد نظر و امکان کار نداشت

  5. فقیر گفت:

    والا خوا دیه دکترا رو میری میگن تا ۶ ماه دیگه نوبت نداریم با برجی ۳۰۰ میلیون درامد بازم حاظر نیستن مالیات بدن و میرن دستگاه پوز سیار به نام دیگری آوردن تو مطب که معلوم نمیشه درامدشون چقده یا میگن کارت خوان نداریم پول نقد بیارین

دیدگاه شما