چاپ این برگه

آقای مصباحی مقدم با همین حرارت، مسئولیت نپویستن به FATF را هم به عهده بگیرید

در همین نماز جمعه و در تمام شبکه‌های تلویزیونی که حسابی این روزها شمشیر را برای اف.ای.تی.اف از رو کشیده‌اند اعلام کنند که ای مردم ایران، اگر بعد رای منفی ما مشکلات اقتصادی بیشتر شد یا قیمت دلار دوباره بالا کشید، بگویید مقصر ما هستیم نه دولت و مجلس.

بویرنیوز؛ مصطفی داننده- مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق مجلس در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران به FATF تاخت و گفت: « از آقای ظریف پرسیده شد که اگر ما به این دو کنوانسیون اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو بپویندیم، اوضاع مالی و تجاری ما بهتر می‌شود؟ آقای ظریف گفت: «قول نمی‌دهم، اما حداقل بدتر نخواهد شد»؛ بنده می‌گویم بدتر خواهد شد. ما برای دور زدن تحریم‌ها ناچاریم معاملات پوششی داشته باشیم، اگر ما به این دو کنوانسیون بپیوندیم باید دست از این داد و ستدها برداریم. اگر می‌توانیم بسم الله، ولی اگر در این شرایط تحریمی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، چرا برخی‌ها مثل رئیس جمهور، مجمع تشخیص را تحت فشار قرار می‌دهند؟  ما مصلحت نظام را ترجیح می‌دهیم نه هوی‌ها و هوس‌ها را.»

بگذارید از همین کلمات آخر آقای مصباحی مقدم شروع کنیم. حالا که دوستان مجمع در اندیشه مصلحت نظام هستند به صورت صریح بگویند مسئولیت رای منفی خود به پالرمو را به عهده می‌گیرند.

در همین نماز جمعه و در تمام شبکه‌های تلویزیونی که حسابی این روزها شمشیر را برای اف.ای.تی.اف از رو کشیده‌اند اعلام کنند که ای مردم ایران، اگر بعد رای منفی ما مشکلات اقتصادی بیشتر شد یا قیمت دلار دوباره بالا کشید، بگویید مقصر ما هستیم نه دولت و مجلس.

دولت گفته است تضمین نمی‌دهد شرایط کشور بهتر شود، شما هم می‌گویید اگر به اف.ای.تی.اف، بپویندیم شرایط بدتر می‌شود،خوب پای این حرف خود بایستید. اگر نپویستیم و شرایط بهتر شد که دست شما درد نکند اما اگر شرایط بدتر شد مثل امروز پر حرارت سخنرانی کنید و بگویید ما اشتباه کردیم.

نکند خدای ناکرده شرایط بدتر شود و شما طلبکار شوید و همه کاسه کوزه‌ها را سر دولت بشکنید که گویی نه خانی آمده است و نه خانی رفته است.

ما هنوز فراموش نکرده‌ایم که در زمانی نه چندان دور، به راحتی از زیر بار هزینه‌هایی که احمدی نژاد به کشور وارد کرد شانه خالی کردید و گفتید او اصلا اصول‌گرا نبوده است.

دولت و مجلس مسیر آینده کشور را در پیوستن به FATF می‌دانند و شما نه. اگر پیوستیم که مسئولیت آینده کشور به این دو قوه است و اگر نه که مسئولیت با شماست.

خیلی هم مسئله پیچیده‌ای نیست البت هیچکدام از اعضای مجمع حاضر نشده‌اند تا به امروز مسئولیت این کار را به عهده بگیرند اما واقعا انتظار جامعه این است که هرکسی مسئولیت کاری را که انجام می‌دهد بپذیرد.

همانطور که شما انتظار دارید دولت در مورد برجام توضیح بدهد و به صورت کامل مسئولیت آن را قبول کنید همین انتظار هم از شما وجود دارد.

هفته بعد از اعلام رای به نماز جمعه بیایید و در مورد مسئولیت خود درباره FATF به مردم  توضیح بدهید.