چاپ این برگه

تفاوت بویراحمد قبل و بعد از نمایندگی زارعی از زبان خودش

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه راه بالغ بر 310میلیارد تومان پروژه در این دو شهرستان در حال اجراست که تاکنون 70 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش بویرنیوز، “غلام محمد زارعی” در نشست هم اندیشی با مردم سی سخت با بیان اینکه خدمت‌گذاری برای مردم سرمایه ای ارزشمند است، افزود: در گذشته استان بخصوص شهرستانهای بویراحمد و دنا در زمینه شاخص های توسعه و توسعه یافتگی با فاصله از استان ما قبل در رده‌ آخر قرار داشت.

وی اظهارکرد: در دوره ای هفت سال 700 میلیارد دلار(معادل 93 سال) درآمد نفتی داشتیم و در تجربه ای دیگر با وجود تحریم های سخت، ناجوانمردانه و شکنانه و فروش نفت در حداقل بود، امروز و پس از 7 سال استان کهگیلویه و بویراحمد از رده سی و یکم به رده بیستم ارتقاء پیدا کرده است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستانهای بویراحمد و دنا در برخی بخش‌ها بالاترین شاخص را بدست آوردیم، خاطرنشان کرد: این دو شهرستان 52 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد، 52 درصد از اعتبارات اعتبارات ملی عمرانی استان سال 98 مربوط به شهرستانهای بویراحمد و دناست.

زارعی تصریح کرد: سهم اعتبارات عمرانی شهرستانهای بویراحمد و دنا از 34درصد به 46 درصد افزایش یافته است. البته برای اینکه بتوانیم کمبودها و عقب ماندگی ها را رفع و جبران کنیم و پوشاندن خلاء ها زمان نیاز داریم.

وی ادامه داد: در سال 91 مجموع اعتبارات عمرانی استان 200میلیارد تومان نمی رسید اما هم اکنون تنها در زمینه راه بالغ بر 310میلیارد تومان پروژه در شهرستانهای بویراحمد و دنا در حال اجراست که 240 میلیارد تومان در حال اجراست و 70 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 80 روستاهای شهرستانهای بویراحمد و دنا از نعمت گاز برخوردارند در حالی که در گذشته 23 درصد بوده است. در چند سال گذشته 40کیلومتر عملیات احداث کانال آب کشاورزی در شهرستان دنا اجرا شده است.

زارعی بیان کرد: 450هزار متر مربع عملیات بهسازی و آسفالت معابر روستاهای شهرستان بویراحمد اجرا شده است در حالی که تا قبل از این(از ابتدا تا حدود 7 سال پیش) در مجموع 100 هزار متر مربع انجام شده بود.

وی تاکید کرد: در شهرستانهای بویراحمد و دنا با پرداخت تسهیلات بانکی از سوی صندوق کارآفرینی امید برای بیش از 5 هزار اشتغال پایدار ایجاد شده که حدود 700 شغل در شهرستان دنا بوده است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سردخانه 1000تنی را در سال اینده در شهرستان دنا افتتاح و به بهره برداری می رسد. به هر میزان که سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف باشند خارج از نوبت بررسی و تسهیلات چهار درصد در اختیار آنها قرار می گیرد.

زارعی با بیان اینکه شهرستان دنا قطب کشاورزی است و در کنار رودخانه بشار قرار دارد، ادامه داد: بالغ بر سه میلیارد مترمکعب آب از استان به جنوب خارج می شود که بدون تخصیص سد تنگ سرخ، تنها 200میلیون مترمکعب بصورت سنتی و معمول مردم استان استفاده می کردند که این میزان هم اکنون به بالغ بر 600 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: 76 میلیارد تومان طی سالهای اخیر در زمینه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان دنا هزینه شده است در حالی که قبل از این دوران کل اعتبارات 9 میلیارد و 200میلیون تومان بود.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در چند سال گذشته بالغ بر 18 میلیارد تومان در زمینه آب شرب هزینه شده است و 250 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی کار شده است.

زارعی در خصوص بیمارستان های سی سخت و پاتاوه اضافه کرد: بیمارستان سی سخت مجوز قرار گرفتن در بودجه گرفت و در بودجه سال 98 بیمارستانهای سی سخت و پاتاوه دارای کد اعتباری هستند و برای هر کدام 5 میلیارد تومان اختصاص یافت.