چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 11:08

۶۵۱ پرسنل ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد تبدیل وضعیت می‌شوند

به گزارش بویرنیوز، جعفر گوهرگانی در چهارمین جلسه  شورای هماهنگی امور ایثارگران استان گفت: ۶۵۱ پرسنل ایثارگر دستگاه‌های اجرایی این استان بر اساس قانون خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری و در قالب قراردادی، شرکتی یا پیمانی به زودی تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه، اسامی و اطلاعات مربوط به این افراد هر چه زودتر از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شود، تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان تلاش و اقدام لازم را در این زمینه انجام نداده‌اند که پذیرفتنی و قابل توجیه نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی جامعه ایثارگری این استان در تمامی عرصه‌ها به ویژه در زمینه وضعیت استخدامی آنها برای پیگیری و رایزنی بهتر شد.

گوهرگانی بیان کرد: دانشگاه‌های استان میزان شهریه معوق دانشجویان شاهد و ایثارگر این استان را برای پیگیری از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ارائه دهند.

وی عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان نیز چنین اقدامی را برای شهریه معوق، هزینه رفت و آمد و کلاس های تقویتی دانش آموزان شاهد و ایثارگر این استان به عمل آورد.

گوهرگانی ابراز داشت: سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز اقدام به جمع‌بندی و ارائه مطالبه‌ها و معوقات جامعه ایثارگری در حوزه کاری خود کرده تا در مرکز استان و یا کشور پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر همکاری دستگاه‌های اجرایی این استان برای عمل به تعهدات خود مبنی بر جذب فرزندان شهدا و ایثارگران استان در طرح کارورزی و پرداخت به موقع حقوق آنان تاکید کرد.

گوهرگانی اظهار داشت: مطالبات بیمه‌ای و هزینه دارو و درمان پرسنل ایثارگر دستگاه‌های اجرایی استان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان تامین و پرداخت شود.

وی  تاکید کرد: مدیران اجرایی و نمایندگان امور ایثارگران نهادهای دولتی استان وقت و انرژی بیشتری برای پیگیری مطالبه‌ها و رفع مشکلات جامعه ایثارگری این استان صرف کنند تا حق آنها ضایع نشود و به مطالبه‌هایی که بر اساس قانون برای آنان تعیین شده دست یابند.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفندماه هر سال به عنوان روز شهید، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی استان در این روز از پرسنل عضو جامعه ایثارگری خود تجلیل کنند.

گوهرگانی با گله‌مندی از عدم حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این جلسه تاکید کرد: بیش از این باید به فکر جامعه ایثارگر استان بود و توجه بیشتری به مسائل، مشکلات و مطالبات آنها داشت و در مرکز کشور این مشکلات را رصد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تاکید کرد: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تلاش زیادی در عرصه کاری دارند اما بیشتر از این می‌توان مسائل و مشکلات جامعه ایثارگر را دنبال و برطرف کرد.

مشاور استاندار در امور ایثارگران استان نیز گفت: دولت تدبیر و امید اقدام های مهمی در حوزه ایثارگران انجام داده و رئیس جمهوری نیز دستور ابلاغ و اجرای قانون جامع خدمات رسانی به جامعه ایثارگری را صادر کرد.

سید محمود داربام اظهار داشت: سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان کشور به تازگی تدوین شده و تا خردادماه ۱۳۹۸ نیز ابلاغ نهایی می شود که بیانگر توجه جدی دولت تدبیر و امید به این قشر است.

وی افزود: پاداش پایان خدمت ایثارگران شاغل استان تا سال ۱۳۹۵ به طور کامل پرداخت شده است.

داربام بیان کرد: سال ۱۳۹۲ تاکنون قانون پرداخت یک نوبت تسهیلات ازدواج به فرزندان پرسنل ایثارگر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اجرا نشده که دلیل اصلی آن نیز تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز از سوی بنیاد شهید کشور است.

وی عنوان کرد: اختصاص ۲۵ درصد سهمیه جذب نیروی انسانی به صورت قراردادی، شرکتی یا پیمانی در دستگاه های اجرایی یک قانون بوده و نهادهای دولتی استان ملزم به اجرای آن هستند.

داربام ابراز داشت: هر کدام از دستگاه های اجرایی که برای عمل به این قانون کوتاهی کنند با مدیران آنها برخورد جدی خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=298644
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما