چاپ این برگه

خودروسازان کمر همت به خم کردن کمر مردم گرفته اند/دستگاه های نظارتی کجا هستند؟!

خودروسازان در آذرماه سال جاری در کمیسیون اصل ۹۰ وعده دادند که خودروها را با ۵ درصد زیر قیمت بازار به مردم تحویل دهند اما با گذشت ۶ ماه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش بویرنیوز، بهرام پارسایی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 13 اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: پیوند پیروزمندانه خودروسازان با دلالان در جهت خم کردن کمر مردم را تبریک عرض می‌کنم، سکوت و انفعال نهادهای نظارتی مجلس، دولت، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این زمینه تأمل‌برانگیز است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: نارضایتی از نابسامانی بازار خودرو علیرغم حمایت‌های بی‌دریغ دولت و ایجاد فضای انحصاری نشان از ناکارآمدی این صنعت دارد که در یک کلام می‌توان گفت آفتابه خرج لحیم کردن است.

وی بیان کرد: طرح یک فوریتی که باید در 45 روز به نتیجه می‌رسید بعد از11 ماه پاسکاری، معطل مانده است و خروجی کمیسیون صنایع نه تنها خواسته طراحان را تأمین نمی‌کند بلکه در راستای تأمین خواسته خودروسازان است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان آرامش و سرمایه این مردم را به بازی گرفته‌اند، گفت: خودروسازان با ملت کاری کرده‌اند که هیچ دشمنی با آنان نکرده است چرا که وعده‌های دروغ می‌دهند.

پارسایی خاطر نشان کرد: در تاریخ 29 آذر ماه خودروسازان در کمیسیون اصل 90 وعده دادند که خودروها را با 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند تا قیمت خودرو کاهش یابد اما با گذشت 6 ماه از تعهدات خود، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: چرا مدیران ناکارآمدی که بیش از دشمن به مردم لطمه می زدند و خلاف قانون حرکت می‌کنند در پست‌ها باقی مانده‌اند.