چاپ این برگه

کهگیلویه و بویراحمد با بحران ازدواج روبه‌رو است

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بحران ازدواج سال‌های قبل گفت: امسال ۶ درصد کاهش ازدواج را داشتیم.

به گزارش بویرنیوز، سید محمدعلی تقوی ظهر امروز در نشست شورای ثبت احوال با اشاره به پوشش ۹۵ درصدی وقایع حیاتی گفت: سال ۹۶ کاهش ۷ درصدی ولادت را داشتیم در حالی که سال‌های قبل ولادت‌ها روند افزایش را داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد ولادت‌های ثبت شده در سال ۹۵، ۱۶ هزار مورد بود در حالی که ولادت‌های سال گذشته ۱۵ هزار مورد به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال ۹۷، ۱۳ هزار و ۲۳۶ ولادت ثبت شده که ولادت‌ها کاهش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

این مسوول عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال حدود دو هزار و ۵۴۱ وفات داشتیم که ۱.۴ درصد افزایش وفات را نشان می‌دهد.

تقوی به آمار ازدواج سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ۱۵ درصد کاهش ازدواج را در سال گذشته داشتیم و با بحران مواجه بودیم، امسال هم ۶ هزار و ۵۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده که ۵ درصد کاهش ازدواج است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال ۹۴ و ۹۵ وضعیت بحرانی در طلاق را داشتیم در حالی که سال ۹۶ و ۹۷ شیب طلاق کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه قرار بود تا پایان امسال ۱۱۷ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کنند، گفت: به دلیل بحران شدید مالی که سازمان ثبت احوال با آن مواجه است تنها توانستیم ۶۷ هزار ثبت‌نامی داشته باشیم.