پنجشنبه 9 اسفند 1397 - 9:16

حمایت قاطع استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پارک علم و فناوری/حمایت از نو آوران شدت می‌گیرد

در کنار شما هستیم و انتظار داریم در حل مشکلات جامعه، همچنان نگاهها متفاوت و گامها بلندتر باشد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر سید شمس الدین هاشمی و هیات همراه با حضور در محل استانداری استان با استاندار دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست، رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: از توجه ویژه استاندار به حوزه فناوری بایستی تشکر کرد زیرا انتظار از یک شخصیت دانشگاهی نیز همین است.

وی با اشاره به افتتاح دو مرکز رشد در یاسوج و گچساران اظهار داشت: خوشبختانه دو فناور برتر امسال از پارک علم و فناوری بودند.

دکتر هاشمی اضافه کرد: یکی از فناوران برتر کشوری نیز در پارک استان مستقر شده است.

دکتر هاشمی فرصت های ایجاد شده شغلی توسط شرکتهای پارکی را بالغ بر هفتاد نفر دانست و افزود: علیرغم وجود استعدادها و توانمندی های سرشار در مجموعه پارک استان، مدیران استانی هنوز درک درستی از عملکرد و حوزه های فعالیت پارک علم و فناوری ندارند.

وی شرکت های پارکی را طبق قانون دارای شرایط خاص برای شرکت در مناقصات دولتی دانست و افزود: باید به دنبال گره گشایی در مسیر این شرکتها باشیم و حل مساله مالیات شرکتها و واحد های فناور ، یکی از این روش هاست.

دکتر هاشمی فقدان طرح های ارزشمند پژوهشی در حوزه اقتصاد دانش بنیان را ضعفی بزرگ خواند و اظهار داشت: انتظار این است که جایگاه پارک علم و فناوری در تبیین مبانی اقتصاد دانش بنیان بهتر در بین مدیران استانی نگریسته شود.

رئیس پارک علم و فناوری به مهمترین بخش صحبت های خود رسید و اظهار داشت: آخرین استانی بودیم که دارای پارک علم و فناوری شدیم و هنوز هم به لحاظ دارا بودن زیرساختهای اساسی و اصلی از جمله زمین کافی در مضیقه هستیم.

دکتر هاشمی تشویق خیرین به ورود در حوزه فناوری را حرکتی ثمربخش دانست و افزود: برای شروع فعالیت شرکتهای متقاضی استقرار در پارک استان که بدون شک فعالیتشان جهشی در شاخص های توسعه استان ایجاد خواهد کرد به زیرساخت هایی اساسی نیازمندیم.

استاندار استان نیز با قدردانی از زحمات صورت گرفته در پارک علم و فناوری استان گفت: توقع ما از دانشگاهها، پارک و مراکز رشد این است که به مسائل کاربردی توجه بیشتری کنند.

دکتر علی محمد احمدی با اشاره به حضور خیرین در مسائل مختلف گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در بخش های مختلف علمی و آموزشی و فناوری از جمله برنامه های دولت است.

وی نگاه چالاک توسعه ساز را رمز موفقیت استان در مسیر توسعه دانست و اذعان داشت: من علاقمندم که دانشگاهها و پارک و مراکز رشد در تغییر فضای توسعه استان نقش مهمی را ایفا کنند.

استاندار استان در پایان اظهار داشت: در کنار شما هستیم و انتظار داریم در حل مشکلات جامعه، همچنان نگاهها متفاوت و گامها بلندتر باشد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=298315
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما