پنجشنبه 2 اسفند 1397 - 11:07

3 ماسک‌ معجزه آسا با آب پیاز

بویرنیوز-ماسک‌های معجزه آسا با پیاز

پیاز خواص درمانی و سلامت زیادی دارد. این ماده‌ی پر خاصیت در زیبایی و سلامت پوست نیز تاثیر فوق العاده‌ای دارد. در این مقاله از خواص پیاز و تاثیر آن بر پوست بخوانید و همچنین می‌توانید از طرز تهیه و نحوه‌ی استفاده‌ از ماسک‌های خانگی با پیاز هم بهره ببرید.

پیاز یک محرک قوی برای کلاژن‌سازی پوست

پياز دارای ويتامين C و آنتی اکسيدان فراوانی است، که موجب تقويت کلاژن‌سازی در پوست شده و در نتيجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگيری و آن را سفت می‌کند.

کاهش التهابات پوستی با پیاز

پياز حاوی ترکيباتی است که خاصيت ضدالتهابی دارد و با تاثیر بر عملکرد  فعاليت 2 نوع آنزيم که سبب ايجاد التهاب و تحريک‌پذيری پوست می‌شود، می‌تواند باعث کاهش يا متوقف کردن فعاليت اين دو آنزيم شده و پوستی زيبا و بدون را به ما هديه دهد.

پیاز لایه‌برداری طبیعی برای پوست

عصاره پیاز چون دارای اسیدهای گیاهی است روی پوست می‌تواند پيلینگ مناسب انجام دهد، یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول‌های مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت، شادابی پوست را فراهم می‌آورد که ثمره این عملکرد داشتن پوستی بدون لک، جوش، تمیز و با طراوت بوده که در بررسی‌ها و تحقیقات به اثبات رسیده است.

پیاز به جنگ آکنه‌ها می‌رود

يکي ديگر از ترکيبات پياز کروميم (chromium) است. يکي از عوامل مهم در بروز آکنه وجود باکتری است که کروميم مي‌تواند ميزان آلودگی‌های باکتريايی را کم کرده و به کمتر شدن آکنه کمک کند. بنابراين، با وارد کردن اين ماده غذايی در رژيم غذايی روزانه خود می‌توانيد پوستی شاداب و زيبا داشته باشيد.

 

ماسک پیاز,ماسک آب پیاز,ماسک لایه بردار طبیعیخواص پیاز برای سلامت و زیبایی پوست

ماسک‌های جادویی آب پیاز قرمز برای درمان لک، جای جوش و ضد پیری

ماسک اول: ماسک آب پیاز

خواص ماسک آب پیاز: شیره یا همان آب پیاز خام اثر بسیار مفیدی در بهداشت و لطافت پوست دارد به‌خصوص برای پوست‌هایی که چرب و ضخیم هستند.

آب پیاز به علت داشتن مواد ضدعفونی‌کننده گوگرددار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک می‌تواند به بهترین وجه جوش‌های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی را ضدعفونی و سریع درمان کند.

این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند

مواد لازم: یک عدد پیاز متوسط

طرز تهیه ماسک آب پیاز: یک عدد پیاز را رنده كنيد و از پارچه تمیز عبور داده.

نحوه‌ی استفاده از ماسک آب پیاز: شیره تهیه شده را توسط تکه ای پنبه روی پوست بمالید.

حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید که البته این زمان به میزان تحمل هر شخص قابل تغییر است.

چنانچه پوست نازک و حساس باشد، زمان کمتری لازم است و اگر پوست ضخیم یا چرب باشد مطمئنا به زمان بیشتری برای ادامه کمپرس آب پیاز نیاز است.

بعد از اتمام زمان مصرف، پوست را با آب و صابون یا شامپوی مناسب بشويید تا بوی احتمالی پیاز نیز رفع شود یا توسط پنبه آغشته به سرکه رقیق شده سیب، پوست را تلطیف کنید.

هفته‌‌ای 4-3 مرتبه در هر موقع از روز یا شب این كار را انجام دهيد.

ماسک دوم: ماسک عسل و پیاز

ماسک پیاز,ماسک آب پیاز,ماسک سفت کننده خانگیماسک‌عسل و آب پیاز

مواد لازم: 40گرم عسل طبيعی – 10گرم آب پياز سفيد

طرز تهیه ماسک عسل و پیاز: ابتدا عسل را روی حرارت بگذاريد و در دمای پايين حدود 10دقيقه آن را داغ كنيد. سپس آب پياز را به آن اضافه كنيد وحدود 5دقيقه این مخلوط را هم بزنيد. سپس حرارت را بسته و صبر کنيد تا مواد حاضر سرد شود.

نحوه‌ی استفاده از ماسک عسل و پیاز: به اندازه يک لايه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنيد. نيم‌ساعت صبر کنيد تا ماسک خشک شود. سپس با آب گرم صورت‌تان را بشوييد.

 

خواص: این ماسک در درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در کوتاه مدت بسیار موثر است و همینطور روغن رزماری و اسطوخودوس برای پوست های خشک و افرادی که به بوی پیاز حساسیت دارند پیشنهاد می شود.

مواد لازم: پیاز قرمز – ماست و کشک – روغن اسطوخودوس و رزماری

طرز تهیه ماسک ماست و آب پیاز: پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید ، سپس آب آن را خوب بگیرید. آب پیاز را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق از این آب را داخل ظرف دیگری ریخته و به آن ماست یا کشک اضافه و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

اگر دوست دارید ترکیب خوش بویی داشته باشید به آن دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید و روی صورت بمالید.

نحوه‌ی استفاده: بهترین روش استفاده از این ماسک به این طریق است که 15 تا 20 دقیقه صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا مواد به خورد پوست برود

اگر چشم هایتان به پیاز حساسیت دارند می توانید چشم ها را ببندید و بعد از 30 دقیقه صورت را با آب بشویید، برای جلوگیری از حساسیت چشم ها شما بهتر است اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند و ماساژ دادن را انجام ندهید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297948
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما