چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 11:55

جوابیه دانشگاه آزاد یاسوج به خبر بویرنیوز (+توضیحات بویرنیوز)

مدیریت محترم پایگاه خبری بویرنیوز

باسلام

احتراماً، در پاسخ به درج مطلبی تحت عنواناقدام دانشگاه آزاد یاسوج برای حذف اساتید غیرهمفکر؛ بردن آبروی اساتید در فصای مجازی“در تاریخ 30بهمن ماه 97 شایسته است بر اساس قانون مطبوعات پاسخ زیر جهت تنویر افکار عمومی در همان صفحه درج گردد.

1-کارگروه بررسی صلاحیت عمومی مدرسان حق التدریس براساس بخشنامه سراسری می باشد و تنها ویژه استان کهگیلویه وبویراحمد نمی باشد ضمن اینکه فلسفه بررسی صلاحیت عمومی تعیین اولویت بندی صلاحیت مدرسان بوده و واژه رد صلاحیت ملحوظ نظر این دانشگاه نبوده است.

2- کارگروه مذکور شامل اعضاء هیات علمی نمیگردد چون اساتید هیات علمی در بدو استخدام از طریق فراخوان جذب تایید صلاحیت شده اند و رشته حقوق با برخورداری از اساتید هیات علمی فاضل و واجد همه صلاحیت های لازم به تدریس و پرورش دانشجویان این رشته مشغول می باشند.

3- رد صلاحیت اساتید غیر همفکر مدیریت ادعای غیرواقعی و بهترین شاهد و مثال بر رد این ادعا تدریس چندین استاد حق التدریس غیر همفکر در رشته های مختلف در همین ترم جاری می باشد، پس اعمال سلیقه، اعلام بی مبنایی بیش نیست.

4- هدف از تشکیل کارگروه بررسی صلاحیت های عمومی بهبود و افزایش کیفیت سطح مدرسان بوده و همه باید بپذیریم دانشجوی هزاره سوم با وجود این همه منابع کسب اطلاعات از جمله فضای مجازی نمی تواند شاگرد استاد یا استادان باشد که معلومات آن همتراز یا پایین تر باشد.

5- برگزاری چندین جلسه مصاحبه عمومی در رابطه با وضعیت معلومات عمومی حکایت از مسائلی می کند که با توجه به حفظ آبروی افراد انتشار عمومی آن با هیچ معیار اخلاقی و حقوقی سازگار نیست.

6- در این دانشگاه از جمله در رشته حقوق هیچ درس و سرفصلی توسط استاد غیرمرتبط تدریس نمی شود.

7-رشته حقوق از جمله رشته های علمی وبا کیفیت این دانشگاه بوده که وجود چندین استاد با مرتبه علمی استادیار وبالاتر و موفقیت دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف و دانشگاههای دیگر بخشی از مفاد مورد ادعاست.

8-با توجه به کاهش سالانه دانشجویان (تقلیل از 12 هزار به 4هزار نفر) طبیعی است که برخی از مدرسان حق التدریس از ادامه تدریس باز می مانند.

9-انتشار متن محرمانه در هیچ گروه واتساپ و تلگرام مصداق خارجی ندارد وتنها برای خود افراد ارسال شد.

10-در همه رشته های تحصیلی این دانشگاه از جمله رشته حقوق تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تماماً از اساتید دکتری با مرتبه علمی استادیار و بالاتر صورت می گیرد و ادعای استفاده از اساتید فوق لیسانس در مقطع مذکور واقعیت ندارد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد

……………………………………………………………………………..

و اما چند نکته و توضیحات بویرنیوز:

یکی از بحث ها انتشار سندی محرمانه در بستر فضای مجازی است، امری که خلاف قانون و بخشنامه است(انتشار اسناد دولتی و محرمانه دستگاه ها در پیام رسان های خارجی جرم است) و قطعاً انتشار و دست به دست شدن آن لطمه به اعتبار برخی افراد زده است، انتشار در یک گروه عمومی اساتید قطعاً با ارسال آن برای خود افراد مغایر است، در ثانی نمیتوان با این توجیه ارسال سند محرمانه در قالب مجازی را بدون ایراد جلوه داد و مشخص نیست دانشگاه آزاد در این خصوص دقیقا چه چیزی را تکذیب می کند چرا که مستندات آن موجود است.

حداقل انتظار اینست، سوالاتی که از اساتید در جلسه تعیین صلاحیت بیان شده به عرض دانشجویان و مردم برسد تا ببینیم چه میزان در راستای صلاحیت علمی و فکری آنها بوده است؟! مطالب رسیده به بویرنیوز نشان می دهد بعضا سوالات عجیبی از افراد پرسیده شده که حتی قابل درج در سایت نیز نیست.

بحث بویرنیوز یک مسأله کلی در دانشگاه آزاد یاسوج بوده، پرداختن آن دانشگاه تنها به رشته حقوق جای تعجب دارد! که در همین خصوص دو عضو علمی به بهانه به حد نصاب نرسیدن موظفی خود دروس رشته حقوق را تدریس کرده و آیا این جفا به دانشجویان نیست؟

دانشگاه آزاد به کیفیت بالای رشته حقوق در این دانشگاه هم اشاره کرده و کاش آماری از قبولی دانشجویان این رشته در ازمون های وکالت، قضاوت و سردفتری و حتی موسسات و سازمان ها ارائه می کرد تا بخشی از ادعای خود را در این خصوص ثابت می کرد.

مستنداتی توسط افرادی که در این پروسه دانشگاه آزاد حق آنها تضییع شده موجود است که در صورت نیاز همه آنها در سایت منعکس خواهد شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297902
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سمیه گفت:

    بار علمی رشته حقوق دانشگاه ازاد یاسوج افتضاحه.

  2. ناشناس گفت:

    درود بر سایت شجاع و نترس بویر واقعامایه افتخار قوم لر هستی به فریاد دانشگاه آزاد برسید و نترسید البته ثابت کردی که نترس هستی و باید بگوئیم ای مسئولان سازمان مرکزی به فریاد برسید جلوی تنگ نظری در واحد یاسوج را بگیرید خدایا پناه برتو گذشته بعضی را در واحد یاسوج با الان مقایسه کنید و همه چیز مشخص میشه.من چپ و راست نمی شناختم ولی یکی از مسئولین در واحد یاسوج در اصلاحات چرخم کرد مثل گوشت چرخ کرده. ورودی سال ۸۹ و …..

  3. رضا گفت:

    کلا تکذیب کرد☹

  4. ناشناس گفت:

    مصاحبه در راستای اهداف عمومی و اختصاصی بود و هیچ چیز خلافی در ان نبود قابل توجه بویر نیوز من مصاحبه دادم الان هم معلونیست تایید شدم یا رد پس لطفا جو را متشنج نکنید بخشنامه سراسری هست و مختص استان نیست

  5. ناشناس گفت:

    سلام خیلی نگران نباشید تا چند سال دیگر دانشجویی نیست که دانشگاه باشد .بیشتر مدرسین دانشگاه در حد مربی تدریس میکنند.البته معیار سنجش باید سئوالات علمی باشد بهتر نبود بجای سئوال سنجش را تعداد مقالات .ترجمه کتب و…..میگذاشتند

  6. محمد گفت:

    با سلام اینجانب شش سال مدرس حق التدریس دانشگاه ازاد بودم دانشجوی دکترا بودم با مصاحبه علمی شروع به تدریس کردم . برای تدریس در دانشگاه هم مصاحبه علمی و تخصصی نیاز هست هم اخلاقی و اعتقادی و مبانی فکری . چون در دانشگاه همه چیز علم اموزی نیست اخلاق ، بینش اخلاقی و اعتقادی متناسب با جامعه علمی نیاز هست . وقتی استاد در کلاس درسش به جای آگاه سازی دانشجو و نشان دادن مسیردرست علمی و توسعه کشور فقط سیاه نمایی میکند در مطالبی که به خورد دانشجو می دهد بنظرم صلاحیت تدریس ندارد .با تشکر

  7. شهروند گفت:

    با سلام
    مدیر محترم سایت بویر نیوز لطفا یک گزارش از رشته میکروبشناسی این دانشگاه داشته باشید در حال حاضر فوق لیسانس ریاضی به عنوان مدیر گروه انتخاب شده. نمیدونم ارتباط رشته میکروبشناسی با ریاضی چیه؟ لطفا اطلاع رسانی بفرمایید

دیدگاه شما