سه شنبه 30 بهمن 1397 - 12:05

اقدام دانشگاه آزاد یاسوج برای حذف اساتید غیرهمفکر؛ بردن آبروی اساتید در فصای مجازی

گروه سیاسی – دانشگاه یاسوج در دو ترم اخیر اقدام به حذف برخی اساتید به بهانه های نامشخص کرده است.

به گزارش بویرنیوز، دانشگاه آزاد یاسوج اخیرا در برنامه ای تحت عنوان بررسی صلاحیت مدرسان این دانشگاه، نیروهای غیرهمفکر مدیریت حاکم در دانشگاه آزاد را به صورت سلیقه ای حذف کرده و علیرغم این که این افراد سال ها در این دانشگاه مشغول تدریس بودند و حتی در ترم حاضر نیز درس به نام انها در سامانه این دانشگاه ارائه شده بود اما در نهایت درس آنها حذف شده است.

با این که تدریس فوق لیسانس ها در این دانشگاه که خود ارائه دهنده دوره های دکتراست ممنوع شده اما در اقدام جالب این ممنوعیت برای همفکران مدیریت این دانشگاه برداشته شده است.

نکته جالبت تر تدریس مدرسانی با تخصص کاملا غیر مرتبط در رشته های مختلف است و به طور مثال از رشته های کشاورزی و دامپزشکی در تدریس رشته حقوق هم استفاده شده است و مشخص نیست آینده دانشجویان این دانشگاه با این وضع چگونه خواهد شد.

سوال اینجاست اگر این افراد صلاحیت نداشتند چرا تاکنون در این دانشگاه تدریس داشته اند.

نکته مهم تر این که این دانشگاه نتیجه به قول خودشان صلاحیت ها که یک امر مخفی و محرمانه است و اتفاقا مهر محرمانه نیز دارد را در گروه های واتساپ و تلگرام در دید عموم گذاشته اند و با آبروی مدرسان این دانشگاه بازی می کنند.

امید است سازمان های نظارتی به این موضوع ورود کرده و بیش از این اجازه هتک حیثیت جامعه دانشگاهی را ندهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297839
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    سلام تشكر از سايت وزين بويرنيوز فلان آقا فوق ليسانس داره ولي داره تو مقطع فوق ليسانس درس ميده دروس جيراني فوق باشه چطو ممكنه فوق ليسانس بياد فوق ليسانس را درس بده اما دكترا و دانشجو دكترا محروم بشه
    واقعا جاي سوْال داره ؟

  2. حسینی دانشجوی ارشد گفت:

    متاسفانه بعضی اساتید راهنما و داوری ها در رشته حقوق غیرمرتبط با رشته حقوق بوده و بر اساس زد و بند بدون توجه به کیفیت پایان نامه ها هست.
    بنده به عنوان یک دانشجو که این ترم در جلسات دفاع شرکت کردم تا تجربه ای برای جلسه وفاع خودم باشه اما متاسفانه اساتید داور هیچ ارتباط و تسلطی بر پایان نامه ها نداشتند و دفاع کاملا کشکی بود.
    اینجا بود که هزار مرتبه خودم را لعنت کردم که چرا در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده ام.
    مدیرگروه باید پاسخگوی سطح پایین پایان نامه و اساتید انتخابی داور باشد.
    اگر کسی در راستای اساتید و داوری های همین ترم کوچکترین بررسی ها را داشته باشد خیلی از موضوعات روشن خواهد شد.
    لطفا اسامی داوران این ترم با تخصصشون را اعلام کنید تا به سادگی پی به عمق فاجعه در رشته حقوق ببرید.
    مطلب فوق بجاست چرا که اساتید غیر حقوقی داوران پایان نامه های حقوقی بوده اند.و اساتید درس روش تحقیق ما دامپزشک بوده است و در صلاحیت تدریس روش تحقیق همین بس که امتحان تست برگزار شد در عین حالیکه فلسفه این درس در تست گنجانده نمیشود.
    اقایان لطفا به داد رشته حقوق برسید.
    حتی کسانی که با همین وضعیت وفاع کرده اند شما و دانشگاهتون به تمسخر گرفته اند.

  3. فرزاد گفت:

    من سال 87 بعنوان اولين ورودي هاي رشته حقوق وارد دانشگاه ىاسوج شدم در اين دانشگاه مدرسي داشتيم كه خودش از دانشگاه بندر عباس با معدل 12 فارق التحصيل شده بود و دانشجوى ارشد رشته حقوق عمومي بود و با اين روزمه در اون دوران مشغول تدريس كردن دروس مدني كه مهمترين درس حقوق بود من بعنوان اولين ورودي هاي اين رشته در اين دانشگاه تنها باندبازي و چگونه به تشويش كشيدن اضحان عمومي رو ياد گرفتم

  4. سعيد گفت:

    سلام از سايت بويرنيوز تشكر دارم به هاطر شفاف سازي
    من جند تا از همين به قولن أساتيد در رشته برق و كامپيوتر ميشناسم كه با اخوين نمره تراز دانشكاه ازاد با سهميه ارشد قبول شدند ودر همان دوران جذب بوزسيه شديد كه خدا هم ميدانند كه ظلم است بايد اينا اخراج شوند

  5. ناشناس گفت:

    آخ و بخت عسکر
    باور کنید آدم شرمش میگیره نگاه لیست دروس ارائه شده کنه. اینم از وضع دانشگاهمون

دیدگاه شما