سه شنبه 30 بهمن 1397 - 0:50

وزیر بهداشت: تقوی نژاد جزو مهره های کم نظیر جمهوری اسلامی است؛ بعد از اجابت ایشان نماز شکر خواندم (فایل صوتی)

گروه سیاسی – مراسم معارفه دکتر کامل تقوی نژاد در  ساختمان وزارت بهداشت و با حضور خیل عظیمی از مدیران، کارشناسان و کارکنان دستگاه های مختلف برگزار شد.

شلوغی جمعیت موجب شد تا بخش زیادی از حاضران مراسم را تا انتها بصورت ایستاده دنبال کنند.

به گزارش بویرنیوز، وزیر بهداشت در این آئین اظهار داشت: آمدن بنده با میل نبود اما شوق خدمتگذاری من را به قبول مسئولیت واداشت.

دکتر سعید نمکی استفاده از نیروهای بومی وزارت بهداشت و مسئولان سابق این سازمان گفت و افزود: ابقاء یکایک مسئولان باعث انتقاداتی شد و حتی می گفتند حکمی هم برای دکتر هاشمی بزنم، خب عقیده بنده در دوران خدمت این بوده در و همه اول سیاسی کاری نکنم و دستانم را به سیاست آلوده نکنم، چرا که سیاست زدگی آفت مخرب مدیریت است، از طرفی روحیه همراه بردن نیرو در مسئولیت جدید را ندارم، به اعتقاد من باید از ظرفیت نیروهایی که هست و کار کرده اند باید استفاده کرد.

وی به انتخاب جدید خود در معاونت توسعه پرداخت و با تقدیر از معان سابق این مجموعه، افزود: در حکمی که برای دکتر تقوی نژاد زدم، احکام متفاوتی برای ایشان زدم، وی جزو مهره های کم نظیر جمهوری اسلامی است، یکی از افتخاراتی که نصیب بنده این بود که بعنوان یک همکار کارشناس پاکیزه ذی قیمت در همه جاهایی که بودند همکاری داشتیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: وقتی به آقای دکتر دژپسند گفتم، ایشان گفتند دکتر تقوی نژاد را برای معاونت های مهم به کار بگیرید، چرا که ایشان جزو کاندیداهای وزارت اقتصاد و کار و جاهای مختلف بودند، دیروز در دولت هم آقای شریعتمداری میگفت قصدم این بود از ایشان در سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم اما ایشان همیشه از برخی مسئولیت ها می گریختند، گفتنم اینقدر خداوند اینقدر به ما لطف داشت و دوستانی ارزشمند داشتیم و من به محضی که از ایشان تقاضا کردم، فرمودند که من هرجایی که بگویی آماده خدمت هستم و من پس از این ماجرا دو رکعت نماز شکر گذاردم.

دکتر سعید نمکی گفت: سال آینده سال سختی است، گرچه این مملکت سختی های فراوانی را طی کرده اما یکی از سخت ترین سال ها از نظر اقتصادی را سال ۹۸ میدانیم، اما با توکل بر خدا و به حرمت خون شهدا به ویژه شهدای اخیر سپاه پاسداران، بر تحریم ها و مشکلات فائق خواهیم آمد، سال سختی داریم اما با وجود نیروهای ارزشمند راه هموار خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه به درخواست های از تقوی نژاد پرداخت و عنوان کرد: اولین خواهش من این بود از معیشت نیروی انسانی غفلت نکند، دستاوردهای ما در زمینه سلامت قابل توجه است، همکاران ما نباید برای معیشت در مضیقه باشند، نه تعرضی به حقوق دیگر دستگاه ها باشد و نه همکار ما برای معاش خود در رنج باشد.

وی ادامه داد: دومین مسأله ای که از دکتر تقوی نژاد خواستم، شفاف عمل کنی، اگرچه به عملکرد شفافش ایمان دارم اما باید شفافیت بیشتری به خرج داد، نباید نقطه مبهمی به جای بگذاریم، باید صرفه جویی کنیم، باید به جیبمان نگاه کنیم و متناسب با آن خرج کنیم.

مقام ارشد وزارت بهداشت تصریح کرد: من اصلاً  معتقد به شرکت داری و و ذلیل بخش خصوصی شدن نیستم، معتقدم ابزاری که داریم استفاده کنیم، نباید بنگاه داری کنیم، این با سیاست های دولت، نظام و برنامه ششم توسعه مغایر است.

وی از لزوم کناره گیری از بنگاه داری گفت و افزود: ما با شرکت هایی که می توانند ابزار مهمی برای توسعه باشند با صورت های مالی ۱۰۰ درصد شفاف همکاری میکنیم و عطای بقیه شرکت ها را به لقایشان می بخشیم، بزرگترین مشکل ما همین شرکت های دست و پا گیر بود، باید به وظایف اصلی برسیم، بنگاه داری وظیفه ما نیست.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: باید به آموزش و پژوهش بیشتر برسیم، وقت کم است و باید با جدیت بیشتری به امورات بپردازیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297801
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید احمد افرایی گفت:

    درود بر دکتر تقوی نژاد افتخار استان که از خدمت گذاری به هم استانی ها در پایتخت هم سنگ تمام گذاشتند انشاالله که در تمام مراحل زندگی موفق وموید باشند

  2. ناشناس گفت:

    هدف از این انتساب چه بود
    با این کار مالیات گرفتن از پزشکان فراموش می شود
    چون تنها فردی که می توانست این کار را انجام دهد آقای تقوی بودن

  3. ناشناس گفت:

    همین یه مدیر داشت مالیات را سامون میداد که دک شد .

  4. زمانی گفت:

    درود برشماشیرمردان استان کهگلویه بوراحمد.به خدا ازصمیم قلب ارزوی موفقعیت برای همه شما عزیزان داریم سربلند وموفق باشید..

دیدگاه شما