یکشنبه 28 بهمن 1397 - 21:42

حکم کم نظیر وزیر بهداشت برای دکتر تقوی نژاد؛ عملکرد تقوی نژاد در سازمان مالیاتی تاریخی شد (+جزئیات)

گروه اقتصادی- سید کامل تقوی نژاد با حکم وزیر بهداشت بعنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت منصوب شد.

به گزارش بویرنیوز، در بخشی از متن این حکم که البته در تنوع خود کم نظیر است، آمده: «جناب آقای سید کامل تقوی نژاد با توجه به سوابق ارزنده اجرایی، صداقت و پاک دستی و دانش گرانسنگ جنابعالی و اثرات ارزشمندی که در فعالیت های گذشته بجای گذارده اید به موجب این ابلاغ بعنوان معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین  سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب میشوید».

در این حکم مواردی قید شده که به خوبی گواه پاک دستی، توانمندی و تجربه ارزشمند علمی، عملی و کارنامه درخشان تقوی نژاد در مدیریت های قبلی است.

دولت مدیون تقوی نژاد است

در سال های اخیر به ویژه از زمان تغییر ریاست جمهوری آمریکا، فشار چند جانبه و تحریم های زیادی بر ایران اعمال شد و عملاً  فروش نفت و ارتباطات مالی با تنگ ناهای جدی روبرو شد.

مالیات، اولین و مناسب ترین گزینه دولت برای جبران فشارهای خارجی و تأمین بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای توسعه زیرساخت ها، کمک به شهرداری ها، تامین هزینه طرح تحول سلامت و موارد اینچنینی بود، و این نگاه امور مالیاتی را بعنوان مهم ترین واحد و بازوی اقتصادی برای دولت تبدیل کرد.

کاهش فشار به مردم، کمک به افزایش صادرات و مقابله بی امان با فرار و فساد مالیاتی

البته برنامه ریزی  برای تحقق درآمدهای مالیات موجب وصول مالیات به هر طریق نشد.

برای اولین بار دکتر تقوی نژاد، مالیات صادر کننده ها را ۵ درصد کاهش داد و وصول مالیات را منوط به سود مثبت، آنهم با اعتماد به اظهارات فعالان اقتصادی دانست.

در کنار آن اما مبارزه بی امان با فرار و فساد مالیاتی با وجود همه تهدیدات و فشارها به طور جدی دنبال شد.

*ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان‌های امور مالیاتی کشور و وصول ۹۹۰ میلیارد تومان از محل فرارهای مالیاتی

*برای اولین بار ۴ هزار میلیارد تومان از محل شناسایی افراد اصلی و پشت پرده، تشخیص و صادر شد.

* از سال ۹۶ تا اوایل ۹۷، حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان حکم در خصوص فرار مالیاتی صادر شده است که رکورد تاریخی در نظام مالیاتی کشور است.

* شناسایی ۳۰۰۰ شرکت صوری در کشور که تنها در یک فقره ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد.

*  تشخیص ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از تراکنش‌های مشکوک بانکی سنگین با ارقام بالا

اینها تنها گوشه ای از مبارز بی امان سید کامل تقوی نژاد با فرار مالیاتی بود که البته چندان ساده هم نبود و تهدیدها و فشارهای زیادی را برای عدالتمند کردن مالیات در کشور متحمل شد.

رتبه غرور آفرین ایران در زمینه امور مالیاتی در دوره تقوی نژاد

علاوه بر این سازمان مالیاتی را میتوان جزو سازمان های پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی های روز و توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک دانست.

برای اولین بار سامانه جامع مالیاتی کشور که در تنوع خود بزرگترین پروژه مبتنی بر وب در کشور بود با قابلیت انجام ۰ تا ۱۰۰ امور مربوط به مالیات در کشور رونمایی شد، سامانه جامع مالیاتی که در زمره پیشرفته ترین نمونه های خود در اروپا و آمریکا است و حالا ایران از نظر زیر ساخت های مالیاتی در ردیف بهترین های جهانی است.

به گزارش بویرنیوز، در کنار موفقیت های چشم گیر مالیاتی ، مبارزه با فساد و البته کمک به اقتصاد و توسعه ایران، پاک دستی و سلامت اقتصادی و فکری را بدون شک باید مهم ترین خصایص سید کامل تقوی نژاد دانست.

و تقدیر مسئولان کشوری، انتخاب سازمان برتر کشور در جشنواره شهید رجایی، تقدیر رئیس جمهور از دکتر تقوی نژاد بعنوان یکی از درخشان ترین چهره های اقتصادی ایران، گوشه ای از افتخارات او است.

حالا میتوان فهمید چه عاملی وزیر بهداشت را مجاب کرد تا مدیریت دو معاونت حساس بزرگترین وزارتخانه ایران را به سید کامل تقوی نژاد بسپارد…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شیروان آسودی گفت:

    درود بر حاج سید کامل تقوی.با مرور کردن سوابق ارزنده جنابعالی و درج جمله وزیر محترم مبنی بر پاکدستی تمامی غمها از تنم زدوده شد. به وجودتان افتخار می کنم. ۰۹۱۷۹۸۷۱۴۰۳

دیدگاه شما