شنبه 27 بهمن 1397 - 21:41

قاچاق دام زنده کهگیلویه و بویراحمد/خبری از گوشت تنظیم بازار نیست؟/گوشت در مراکز غیر استاندارد استان به ۸۵ هزار تومان رسید

در حالی قصابی‌های کهگیلویه و بویراحمد خالی از گوشت است که بنا به گفته مسئولان دام این استان به خارج از کشور قاچاق می‌شود.

به گزارش بویرنیوز ، حرف و حدیث‌ها در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد از قاچاق دام این استان به خارج از کشور است در حالی در 90 روز گذشته قصابی‌ها یاسوج خالی از گوشت هستند.

مجید علیپور مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: دام این استان سر از کرمانشاه در می‌آورد و قاچاق می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی نیز از بلاتکلیفی بعد از کشف دام قاچاق گلایه دارد و می‌گوید: مانده‌ایم دام کشف شده را باید کدام دستگاه تحویل بگیرد و در این زمینه سازمان تملیکی اقدامی انجام نداده و دامپزشکی نیز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

عبدالله بهمنش افزود: میدان دام یاسوج مجهز بوده به گونه‌ای که دامپزشک و کشتارگاه اضطراری دارد و باید به گونه‌ای برنامه ریزی‌ شود که میدان دام، دام‌های کشف شده را تحویل بگیرد و برای این کار هزینه لازم نیز پرداخت شود.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی به مصوبات کمیسیون بی توجهی می‌کنند، گفت: راه اندازی 3 ایستگاه ایست و بازرسی برای مبارزه با قاچاق کالا در 3 محور اصلی و مهم این استان پیش بینی شد ولی هیچ کدام از دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

حسینی با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های پیش بنی شده برق ندارند، ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و پلیس راهور برای مشاعد کردن فضا برای توقف خودروها اقدام خاصی انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای که روزانه توسط مردم در بازار خریداری می‌شود، قاچاق است، خاطرنشان کرد: شیوه قاچاق تغییر کرده و هم اکنون خدروی پراید و وانت وارد کار دقاچاق شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق توافق انجام شده مقرر شد نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی و امور عشایر خروج دام را کنترل کنند.

داریوش دیودیده با اشاره به اینکه با توجه به گزارش‌های رسیده دام‌های خروج شده آمار زیادی ندارند، ابراز کرد: برای جلوگیری از خروج دام باید با هماهنگی و تعامل به جد ورود کنیم.

مصطفایی جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مبادی ورودی قاچاق کالا در استان مشخص نیست زیرا استان مرزی نیستیم، گفت: قبل از گران شدن ارز کالاهای قاچاق از ارزش ریالی بیشتری به نسبت کالاهای قاچاق شده بعد از گران شدن ارز برخوردار هستند.

به گزارش بویرنیوز، قصابی های کهگیلویه و بویراحمد تقریباً خالی از گوشت هستند، ظاهراً خبری از گوشت های تنظیم بازار هم نیست.

گفتنی است، هم اکنون گوشت گوسفند در مراکز غیر مجاز استان به مبلغ ۸۵ هزار تومان به فروش میرود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297694
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    روزی میاد که مردم برای گوشت کیلویی ۸۵ هزار تومان صف میکشند
    تا حالا سابقه نداشته چیزی گران بشه بعد ارزان بشه
    گوشت تنظیم بازار فقط برای کاهش جو روانی حاکم بر بازاره
    مردم ما انعطاف پذیریشون زیاده

  2. روشنفکر گفت:

    باسلام . کجای این مملکت مدیریت دارد که حالا بخواهید گوشت قاچاق نشود . بخدا داد مردم از گرانی بلند شده . هیچ کس الان توان خرید مایحتاج زندگی را نداره .

  3. امیر گفت:

    سلام . به نظرم من مردم مقصرند. وقتی در انتخاب نماینده و رییس جمهوربدون تفکر رای مید هند بایداین سرنوشت ما شود

  4. ناشناس گفت:

    از دشت روم گوشت گرفتیم خدا لعنتش کنه وقتی میپزیش رنگش سیاه میشه و بوی گوشت نمیده معلوم نیست گوسفند مرده بوده یا چیز دیگری ؟خدا لعنتش کنه که وجدان نداره

دیدگاه شما