شنبه 27 بهمن 1397 - 14:02

ظلم خودروسازهای داخلی به مردم/قیمت خودروهای داخلی در بازار ترکید/ افزایش تا 28 میلیون تومانی قیمت خودرو فقط در یک هفته (+قیمت)

وقتی به رقم های اعلامی از سوی فروشندگان نگاه می کنید واقعا پرداخت چنین پولی به مشابه یک طنز تلخ جلوه می کند.

قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که وقتی به رقم های اعلامی از سوی فروشندگان نگاه کنید تغییر قیمت ها در یک هفته اخیر را واقعا باور نمی کنید.

به گزارش بویرنیوز، بازار خودرو که طی ماه های گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرده بود در ماه های پایانی سال با چنان نابسامانی مواجه شد که وقتی به رقم های اعلامی از سوی فروشندگان نگاه می کنید واقعا پرداخت چنین پولی به مشابه یک طنز تلخ جلوه می کند.

قیمت خودروهای داخلی فقط در یک هفته – تکرار می کنیم فقط در یک هفته – تا 28 میلیون تومان افزایش یافته است.  حال واقعا مردم سؤال دارند که این همه نهاد ، وزارتخانه و مسؤول واقعا چه کار می کنند که با چنین آشفته بازاری در این حوزه مواجه هستیم؟

هم اکنون وضعیت به گونه ای شده است که به گفتهرئیس اتحادیه خودروی تهران شاهد یک نوع هرج و مرج در بازار خودرو هستیم و قیمت های اعلامی به هیچ عنوان واقعی نیستند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه خودروی تهران در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در پاسخ به پرسشی در زمینه علت افزایش بی ربط قیمت خودروهای داخلی در بازار به رغم عدم افزایش قیمت ارز و یا موارد دیگر گفت: هر کالایی باید متناسب با عرضه و تقاضا بررسی شود و یکی از دلایل اینگونه افزایش غیر منطقی را می توان ناشی از عدم تزریق خودرو به بازار دانست.

وی در توضیح این موضوع گفت: وقتی شرکت های تولید کننده قیمت های حاشیه بازار خود را طی یک ماه 3 بار تغییر می دهد و همزمان با این تغییر هیچگونه خودرویی نیز به بازار عرضه نمی شود نتیجه می شود افزایش قیمت در بازار .

وی ادامه داد :به طور مثال قیمت پراید در مرحله اول از سوی شرکت  36 میلیون تومان و در ادامه  41.5 میلیون تومان اعلام  می شود ؛ حال اگر هم زمان با این افزایش قیمت، خودرو نیز به بازار عرضه شود می توان شاهد کاهش قیمت ها در بازار  باشیم ولی متاسفانه فقط قیمت بالا اعلام می شود ولی از عرضه آن به بازار خبری نیست و لذا نتیجه می شود افزایش قیمت خودرو در بازار.

وی با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی در 1 هفته گذشته بین 6 تا 28 میلیون تومان در بازار افزایش داشته است از نهاد های نظارتی درخواست کرد تا برای ساماندهی این وضعیت ورود پیدا کنند.

به گفته موتمنی هم اکنون بازار در شرایط کاملا رکود بود و این قیمت های فقط از سوی واسطه ها اعلام می شود اما شاهد خرید و فروشی نیستیم.

به گزارش عصر ایران هم اکنون وضعیت قیمت های خودرو در بازار ساعتی شده و دلالان هر ساعت قیمت های جدیدی که هیچگونه تناسبی با خودرو ندارد را اعلام می کنند.

به گفته رئیس اتحادیه خودرو هم اکنون قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار 77 میلیون تومان ، پژو 207 صندوقدار 135 میلیون تومان، پژو 207 هاچ بک 104 میلیون تومان و پژو 206 صندوقدار 93 میلیون تومان اعلام می شود.

بر اساس این گزارش قیمت پژو 2008 که تا 10 روز پیش 225 میلیون تومان در بازار بود امروز به مرز 255 میلیون تومان رسیده  و  قیمت سمند ال ایکس هم به رقم 88 میلیون تومان رسیده است.

و اما قیمت خودروی پراید نیز این روزها به پرواز در آمده  به طوریکه پراید 111 به رقم 45 میلیون تومان و پراید 131 نیز به رقم  41 میلیون تومان در بازار رسیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297680
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امسر گفت:

    شماها که مسولیت خودرو سازی دارین..نامردین مسلمان نیستین..بیشتر مردم نان خوردشون خرجی زندگیشون با ماشین بود اونم ازشون گرفتین..من خودم بیکار بودم بیست میلیون وام گرفتم ماشین بخرم از بیکاری در بیام..الان پول دوچرخم نمیشه کی وام بده..بدبخت شدم ..مسولش شماها هستین ..این شاله اه ملت بگیردتون

  2. یاس گفت:

    این به جهانگیری بگید. مردم یادتان میاد دلار لحظه ای فرق میکرد. خدا لعنت کنه روحانی

  3. ضیافتی گفت:

    خداوندازشون نگذره زندگی مردم روتبدیل به جهنم کردن

  4. خواجه بافره گفت:

    مسئولین حودشان سهام دارن خودشان برای سود خودشان بالا بردن

  5. قرار تنهایی گفت:

    به درک که رکوده…کی به کیه

  6. دنا گفت:

    مگه با تفنگ کسی رو تهدید کردن که باید ماشین بخری اگر مردم راست میگن دو ماه نخرن . تا کسی خودش خم نشه افراد دیگه نمیپرن سوارش بشن

  7. سید گفت:

    خدا لعنتتون کنه

  8. یارو گفت:

    یاد جمله قشنگ وزیر قبلی بهداشت افتادم گفت چیزیه که خودتون انتخاب کردین
    خود کرده را تدبیر نیست

دیدگاه شما