چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 11:28

آغاز نام نویسی آزمون سراسری ۹۸

نام نویسی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ برای پذیرش دانشجو در کدرشته محل‌های با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز آغاز می‌شود

به گزارش بویرنیوز، حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: داوطلبان می‌توانند تا دوم اسفند ۹۷ با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در این آزمون نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های با آزمون کنکور ۹۸ برگزار می‌شود افزود: فهرست کدرشته محل‌های بدون آزمون نیز که پذیرش در آن‌ها براساس سوابق تحصیلی است در سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر شده است.

وی گفت: پذیرش در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی با آزمون براساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی است.

توکلی افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام حاوی شرایط و ضوابط نام نویسی در کنکور سال ۹۸ نیز همزمان با آغاز نام نویسی در این سایت اینترنتی منتشر می‌شود.

وی گفت: این آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، ​ هنر و زبان‌های خارجه برگزار می‌شود.

توکلی افزود: هزینه نام نویسی در هر یک از گروه‌های آزمایشی این آزمون ۲۷۵ هزار ریال است که با کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل پرداخت است.

وی گفت: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باید علاوه بر مبلغ یاد شده مبلغ ۱۳۸ هزار ریال دیگر به روش یاد شده پرداخت کنند.

توکلی افزود: کارت شرکت در آزمون سراسری ۹۸ از دوشنبه ۱۰ تیر و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش توزیع و این آزمون روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر ۹۸ برگزار می‌شود.

وی گفت: این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی؛ دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی؛ مؤسسات آموزشی عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی که پذیرش در آن‌ها با آزمون است؛ برگزار می‌شود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297559
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما