چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 9:30

روایت مدیرکل راهداری از لحظات سخت و بحرانی جاده یاسوج – بابامیدان/پیشنهاد نصیری راد برای وقایع مشابه در آینده(فیلم و عکس)

گروه اجتماعی- ۸۴۳۰ خودرو به سمت یاسوج وارد شدند و ۳۸۰۰ خودرو از یاسوج به سمت بابامیدان خارج شدند.

مهندس نصیری راد در گفت و گو با بویرنیوز با اشاره به اتفاق مسیر بابامیدان به یاسوج، اظهار داشت: در محور یاسوج به بابامیدان انسداد کامل نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: متأسفانه علیرغم اطلاعیه های ما، رانندگان بدون تجهیزات و زنجیر چرخ وارد مسیر شدند و در برخی نقاط بعلت لغزندگی جاده متوقف میشدند و باعث ایجاد گره های ترافیکی میشدند.

وی گفت: بی نظمی خودروها در این محور امداد رسانی دستگاه های برف روب و نمک پاش ما را عملاً مختل کرد، خودروی ما امکانی برای ورود به مسیر نداشت.

نصیری راد ادامه داد:  ریزش سنگ ۵۰ تنی هم مشکلی بود که البته با تلاش همکاران ما رفع شد، خود فرایند جابجایی ایمن این قطعه سنگ بزرگ هم بخشی از مشکل در مسیر بود.

وی با انتقاد از برخی دستگاه ها گفت: عدم زیرسازی مناسب برخی جاده ها موجب گیر افتادن ماشین آلات ما شد.

وی بیان داشت: با همکاری پلیس، برای ساعاتی مسیر را به سمت یاسوج یک طرفه کردیم و همین امر گوشه ای از مشکلات کاست.

مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: مشکلات و کمبودها هست، میپذیریم و معذرت خواهی هم می‌کنیم اما اگر نظم در این محور بود و ریزش در برخی نقاط نداشتیم و البته رانندگان هم به توصیه های ما مبنی بر بستن زنجیر چرخ توجه می کردند بحرانی ایجاد نمیشد.

وی در خصوص دیگر محورهای مواصلاتی گفت: در محور اصفهان و شیراز مشکلات بسیار کمتر بود، محورها تردد منظم تر بود و برف روبی و نمک پاشی به موقع و مستمر انجام میشد.

نصیری راد پیشنهاد داد: برای این دست مواقع و شرایط جوی پیش رو معتقدم باید گروه هایی بسیج شوند، بسته اقداماتی پیش، حین و پس از این دست شرایط خاص جوی معین گردد، محورها از نزدیک رصد شود و اقدامات پیش بینی شده برای هدایت خودروها، محدودیت های ترافیکی و اطلاع رسانی در نقاط مختلف مسیرها پیش بینی شود.

نصیری راد خاطرنشان کرد: با وجود سرمای شدید در محور های سردسیر استان، جاده ها را نمک پاشی کردیم و مشکلی وجود ندارد.

در ادامه فیلمی از کمک مدیرکل راهداری به خودروی گیرافتاده در برف را میبینید:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297529
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مجید گفت:

    واقعا متاسفم برای راهداری.یکسال در استراحت هستید ولی یک روز بحرانی نمیتوانید مشکل رو حل کنید ما ۱۲ ساعت در محور بابامیدان یاسوج گرفتار بودیم .منتظر هستید تا اتفاق بیفتد بعد دنبال راه حل هستید.مدیریت بحرانcrisis managment در کشور ما علمی گمشده هست.متاسفم برا تون که فقط بلدید آمار کذب بدهید

  2. ناشناس گفت:

    ما از جمله کسانی بودیم که در محور بابامیدان یاسوج در قبل از رسید به اخرین تونل در ارتفاعات گیر افتادیم.به هیچ وجه مشکل زنجیر چرخ نبود چون برف از ساعت یک ظهر الی 5بعد از ظهر که ما انجا بودیم انچنان سنگین نبود.مشکل عمده نبود نیروهای امداد رسان جهت اطلاع رسانی از وضعیت جاده انسوی تونل بود.پلیس که در روزهای عادی همیشه در این مسیر حضور داشت به هیچ وجه تا ساعت 5به این منطقه نیامد.اتفاقا تنها نکته مثبت این اتفاق همراهی و صبر رانندگان و مردم عزیز بود که ظاهرا همیشه باید خودشان بحران را مدیریت کنند.اگر برف سنگین بود و بوران و باد میشد خدا میداند چه فاجعه ای رخ میداد.عدم همکاری دستگاههای مرتبط کاملا مشهود بود.

دیدگاه شما